V akom veku sú matematické materiály Kumon 6A?
Materiál 6A je prvým materiálom v matematike Kumon. Keďže vek, v ktorom možno začať s Kumonom, je často od troch rokov, mnoho detí začne pracovať s materiálom 6A vo veku troch alebo štyroch rokov.
O aké materiály Kumon Math 6A ide?
Najprv si overme vysvetlenia vzorcov Kumon.
Prostredníctvom ilustrácií, počítania ● a čítania čísel sa deti plne oboznámia s číslami do 10 a rozvinú si schopnosť prejsť na materiály 5A. Cieľom je, aby deti dokázali čítať a ľahko recitovať čísla do 10 a aby vedeli počítať ilustrácie a ● do 10 a pochopiť počet kusov.
Prístup k pojmu čísla je viditeľný na základe rôznych aspektov, ako sú predmety, symboly a čísla.
Aké sú kľúčové body útoku pre Kumon Maths 6A?
Dôležité je tu mať na pamäti jasné pochopenie rozdielu medzi "počítaním" a "rozpoznávaním čísel".
Počítanie tu znamená schopnosť ukázať na niečo a povedať "1, 2, 3...". a zároveň na niečo ukázať. Z pohľadu dospelého môže byť táto fáza mylne považovaná za to, že dieťa dokáže rozpoznať čísla. Môže povedať: "Teraz už dokážem počítať od jednej do desiatich. Potom nasleduje 11 a viac", pričom sa často mylne domnievajú, že zvládli čísla do 10.
V skutočnosti to však tak nie je. Ak v tomto štádiu napríklad ukážete na písmeno "9", vaše dieťa ešte nepochopí, že ide o číslo 9.
V tomto štádiu sa počítanie nelíši od spievania detskej básničky vášmu dieťaťu. Nie je veľký rozdiel medzi spievaním "Na veľkom gaštane" a "Jeden, dva, tri, štyri...". Nie je veľký rozdiel medzi spievaním "Na veľkom gaštane..." a "Jeden, dva, tri...". Len napodobňujú zvuky, ktoré počujú, a šuškajú slová, pričom nechápu, že existuje slovo "ichi" alebo že "jeden" sa číta ako "ichi".
V skutočnosti, keď svojmu dieťaťu v tomto štádiu života ukážem na "tri" a spýtam sa: "Čo je to? Počítajú čísla "jedna, dva, tri, štyri..." alebo "sedem". A oni počítajú a odpovedajú "sedem". Pochopenie čísel nie je jednoduchý koncept.
Rozpoznávanie čísel" nie je základnou úlohou v 6.A
Keď sa každý človek učí niečo nové, snaží sa pochopiť novú vec tak, že sa opiera o niektoré informácie, ktoré už pozná. Čím menej súvisí s tým, čo doteraz vedeli, tým ťažšie sa to naučia. Niekoho, kto má málo športových skúseností, stojí veľa úsilia, aby sa zlepšil v novom športe, a pre niekoho, kto sa držal bokom od tém súvisiacich s vedou, môže byť ťažké naučiť sa fyziku.
To isté platí aj pre vaše dieťa. Často sú to čísla, nie hiragana, ktoré ich ako prvé oboznámia so súvislosťami medzi písmenami a ich významom a zvukmi. Pochopenie toho, čo sa učia po prvýkrát, je prirodzene spojené s určitou cenou.
A Kumon na tento problém reaguje tým, že navrhuje, aby vo fáze 6A nebolo potrebné rozpoznávať čísla.
Vysvetlenia v oficiálnych materiáloch Kumon 6A uvádzajú úlohy "počítanie čísel do 10" a "počítanie počtu kusov". V obidvoch prípadoch musia deti len odrecitovať čísla v poradí od 1 a nie je tam zmienka o potrebe rozpoznávať čísla. Rozpoznávanie čísel bude úloha, ktorá sa objaví v ďalšom materiáli 5A.
Udržujte svoje dieťa v teple tým, že presne pochopíte, na čo je materiál určený!
Pre dospelých je ťažké rozpoznať rozdiel medzi "počítaním" a "rozpoznávaním čísel". V učebných materiáloch Kumon sa však medzi nimi jasne rozlišuje. Preto ak si tieto rozdiely neuvedomujete, môže sa dospelým zdať, že vaše dieťa robí stále to isté, hoci v skutočnosti rastie.
Kumon je materiál, v ktorom rodičia nesú aj bremeno domáceho učenia. Nedostatok vnímaného pokroku môže ľahko viesť k frustrácii a netrpezlivosti. Stačí jeden nesprávny krok a môžete vidieť, ako vaše dieťa zápasí s "rozpoznávaním čísel" v materiáli 5A a začne byť frustrované a čudovať sa, prečo nedokáže robiť to, čo kedysi vedelo.