Aký druh materiálu je Kumon Japanese F Je to komplexný kurz čítania, ktorý zachytáva súdržnosť textu.

2023-05-21

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Pre akú triedu sú určené materiály Kumon Japanese F?

Existujú dve hlavné usmernenia pre postup pri používaní materiálov Kumon.

Prvým je približný stupeň pre každý materiál: materiály F zodpovedajú 6. triede. Nie je však veľa ľudí, ktorí začínajú Kumon v 6. triede, a vzniká dojem, že objemovou zónou sú tí, ktorí sa učia materiály F približne v 4. alebo 5. triede.

Ďalším vodítkom je, či sú žiaci na "vysokej pokročilej úrovni" alebo nie. Kumon udeľuje tým, ktorí sa učia viac ako tri ročníky dopredu, ocenenie "Vysoko pokročilý žiak" v kategórii "Vysoko pokročilý". Toto ocenenie môžete získať, ak dokončíte materiály F v 3. ročníku, takže ak sa učíte materiály F pred 3. ročníkom, môžete predpokladať, že robíte pomerne rýchly pokrok.

Čo je obsahom učebnice Kumon Japanese F?

Materiály Kumon Japončina F sa delia na F I a F II. Najskôr si overme, či je to F I.

Rozvíjajú schopnosť presne pochopiť, na čo sa vzťahujú smernice vo vete. Pestovať schopnosť interpretovať v súlade s výrazmi v texte (parafráza, príklad, opis, metafora). Kultivovať schopnosť písať odpovede, ktoré zodpovedajú formátu otázok. Zo 181 znakov kandži v šiestom ročníku sa na rozšírenie slovnej zásoby učí 90 nových znakov kandži. Okrem toho si žiaci zopakujú kandži naučené vo FI, pričom ako východisko použijú idiomatické frázy.

Žiaci sa učia rôzne formy parafráz, ako sú indikatív, parafráza, príklad, opis a metafora.

Potom nasleduje materiál FII.

Ide o komplexné štúdium čítania s uvedomením si nadväznosti viet, ktoré bolo rozvinuté od D I po F I. Žiaci si rozvíjajú schopnosť čítať a chápať vety s väčším zmyslom pre súdržnosť. Zo 181 kandži v 6. ročníku sa študuje 91 nových kandži na rozšírenie slovnej zásoby. Okrem toho si študenti zopakujú kandži naučené v FII, pričom ako východisko používajú idiomatické frázy.

Je vidieť, že D až F postupovali podľa jednej témy "zachytenie koherencie viet".

Materiál F je zhrnutím témy "koherencia viet".

Kumon sa niekedy zaoberá témami, ktoré sa prelínajú viacerými ročníkmi, okrem rozdelenia podľa tried (abecedy).

Napríklad medzi triedami 7A a 5A sa rieši téma hlasného čítania, medzi triedami 4A a 2A téma hiragany, medzi triedami A a C téma základnej gramatiky a medzi triedami D a F téma súdržnosti viet. Tieto témy sú len jednou časťou učebnej látky, a hoci sa paralelne študujú aj iné veci, väčší obraz tvoria ucelené časti zaoberajúce sa jednou témou.

Stojí za zmienku, že čím ďalej v kohéznom úseku, tým viac menších pojmov v rámci témy sa rieši.

V oddieloch 4A až 2A sa preberá hiragana, ale v poradí častí reči: podstatné mená v 4A, prídavné mená a slovesá v 3A, častice a hlásky a neznelé hlásky v 2A. Môžete si všimnúť, že aj v rámci tej istej témy hiragany sa postupne zaoberajú menej často používanými a zložitejšími položkami.

Rovnakým spôsobom je tento materiál F súhrnom materiálu "štruktúry vety", ktorý sa preberá v D až F. Preto sa dá povedať, že zahŕňa ťažší materiál ako materiál preberaný v D a E.

Preberané pojmy sú menej závažné ako pojmy v D a E

Aké pojmy sú zahrnuté v materiáloch F?

Materiály D sa zaoberali pojmami "5W1H" a "otázka a odpoveď", zatiaľ čo materiály E sa zaoberali pojmami "konanie a pocity postáv", "fakty, myšlienky a názory" a "vzťahy príčiny a následku", o ktorých možno povedať, že sú hlavnou témou textu.

Materiál F sa zaoberá "direktívami, aliteráciou, príkladmi, opismi a metaforami". Samozrejme, ide o dôležité témy, ale rozhodne ide o vedľajšie pojmy ako predtým.

Tieto pojmy nie sú také náročné ako hlavné pojmy. Určiť, na čo sa vzťahuje indikatív "to", nie je o nič ťažšie ani dôležitejšie ako napríklad čítať "konanie a pocity postáv". Takže v podstate náklady na jeho osvojenie nebudú vysoké.

Existujú však výnimky. Ide o prípady, keď sa s vedľajšími pojmami stretávame len málo alebo vôbec.

Ak čítate príbeh, je nepravdepodobné, že budete venovať pozornosť "konaniu a pocitom postáv". Na hodine japonského jazyka sa vás učiteľ pravdepodobne opýta a je ťažké užívať si príbeh a zároveň ignorovať pocity postáv. To však neplatí, keď ide o "príznačný jazyk, aliteráciu, príklady, opisy a metafory". Aj keď nerozumiete významu slova "to" vo vete, stále môžete do určitej miery dešifrovať význam vety.

Preto je v niektorých prípadoch možné, že ste si neuvedomili žiadnu z direktív, prirovnaní, príkladov, opisov alebo metafor. Keď sú tieto pojmy zavedené v materiáloch F, môžete mať pocit, že ide skôr o zmätok ako o ťažkosti, a to môže byť prekážkou pri učení.

Dôležité je mať dobré skúsenosti s čítaním jednoduchých kníh.

Dôležitá tu nie je ani tak skúsenosť s čítaním ťažkých kníh, ako skôr skúsenosť s čítaním jednoduchých kníh s dobrým pochopením pojmov.

Pojmy, ktoré sa objavujú v materiáloch F, sú menšie, ale to neznamená, že sa predtým vôbec neobjavili. Dokonca aj v knihách na nižšom stupni základnej školy sú prítomné opisy a metafory.

U dospelých sa tieto výrazy nevynechávajú, pretože ide o jednoduché vety. Ale pre deti, najmä tie, ktoré sa učia dopredu, sú knihy, ktoré čítajú, náročné. Sú natoľko zamestnané chápaním pojmov a odpovedaním na otázky, že nie vždy dobre ovládajú podrobné výrazy.

Nie je to problém špecifický pre deti. Je to problém náročnosti knihy. Aj dospelí sú pri čítaní náročného textu príliš zaneprázdnení snahou pochopiť hlavnú myšlienku. Je ťažké venovať pozornosť metaforám, opisom a parafrázam. Podobne aj dieťa, ktoré číta text na samej hranici svojho chápania, nebude schopné venovať pozornosť jemnejším výrazom.

Ak však ide o úroveň náročnosti knihy, nie je ťažké sa s ňou vysporiadať. Stačí len znížiť náročnosť knihy.

Ak dieťa číta knihu, ktorá je príliš ľahká, rodičia môžu byť znepokojení. Ak ešte na základnej škole čítajú obrázkové knihy, je ľahké si myslieť, že by mali čítať nejako poriadnejšie knihy. Čítaním jednoduchých kníh pre aktuálnu úroveň ročníka však môžu čítať s väčšou voľnosťou. Získajú tak ďalší čas na to, aby venovali pozornosť detailným výrazom a premýšľali o téme knihy. Umožňuje to samostatné čítanie.

Keď môžete čítať samostatne, účinky sa neobmedzujú len na pochopenie drobných výrazov. Budete môcť čítať hlbšie a knihy vám budú pripadať zaujímavejšie. A ak budú mať pocit, že prečítali dostatok jednoduchých kníh, prirodzene sa začnú zaujímať o knihy vyššej úrovne. Možnosť prečítať si dostatok takýchto jednoduchých kníh je dôležitá na to, aby sa dostali cez materiály F.

QooQ