Pre akú triedu sú určené materiály Kumon Japanese G?
Materiály G sú na úrovni nižšej strednej školy 1. Dokonca aj v druhom alebo treťom ročníku nižšej strednej školy existuje model, keď deti, ktoré majú problémy s japončinou, začínajú Kumon na tejto úrovni. Je to preto, že Kumon je vhodný na dôkladné opakované precvičovanie z jednoduchých oblastí v tom zmysle, že základy sa môžu opäť upevniť.
Myslím si, že objemové pásmo je od 4. ročníka po 1. ročník. Ja sám som sa učil materiály G v blízkosti 5. triedy. Ak sa vám podarí dokončiť materiály G v 3. ročníku, dostanete trofej ako "vysoko pokročilý žiak", takže niektorí ľudia si to môžu stanoviť ako jeden zo svojich cieľov. Ak ste tento bod dosiahli v 1. alebo 2. ročníku, môžete povedať, že ide o veľmi dobré dieťa.
Aký je obsah učebnice Kumon Japanese G?
Kumon Japončina sa delí na G I a G II. Najskôr si skontrolujme GⅠ.
K materiálu G II žiaci uchopia obsah dlhých viet s približne 800 znakmi zväčša scénu po scéne, rozvíjajú zručnosti čítania s porozumením, aby si udržali povedomie o témach a sledovali ich, a zároveň zlepšujú svoju schopnosť samostatne písať; stretávajú sa s 50 knihami Suisen triedy G, básňami a inými dielami rôznych žánrov a rozširujú si čítanie a slovnú zásobu; spoznávajú japonský jazyk a kultúru Japonska. Študovať neučebné znaky kandži z pohľadu príbuzných slov (slov, ktoré sú široko príbuzné) a rozšíriť si tak slovnú zásobu.
Vychádzajúc z predpokladu "schopnosť čítať v súdržnosti" až po materiály F, vysvetlenie je, že sa tým zvyšuje schopnosť písať.
Pokiaľ ide o kandži, používa sa pojem "kjoiku kandži", ktorým sa označujú kandži naučené počas základnej školy. Znamená to teda, že sa spracúvajú "bežné kandži okrem vzdelávacích kandži" = kandži naučené na nižšom stupni strednej školy, ale na rozdiel od materiálov F už nie je výslovne uvedená časť o tom, koľko kandži sa učí.
Študenti sa učia základnú zručnosť skracovania (zhrnutie témy východiskového textu do celej vety). Študenti sa učia kondenzovať vety, pričom si uvedomujú "tému a opis" (čo sa hovorí a ako sa to hovorí), a postupne sa zdokonaľujú v písaní. Slovná zásoba sa rozširuje prostredníctvom štúdia bežných znakov kandži. Štúdium gramatiky a čítanie s porozumením na úrovni prijímacích skúšok na strednú školu sa uskutočňuje aj na základe vypestovaných zručností čítania s porozumením.
Práve tu prichádza do hry nový koncept "kontrakcie". Priebežne sa opisujú aj zručnosti písania.
Aké sú vlastnosti učebnice Kumon Japanese G?
Materiály Kumon G majú tri vlastnosti.
Zaniká zápis počtu slov kandži, ktoré sa treba naučiť.
Prvá vec, na ktorú sa treba zamerať, je zápis týkajúci sa kandži.
Doteraz bol napríklad počet kandži pre príslušný stupeň a počet znakov, ktoré sa majú naučiť, v materiáloch Kumon Japanese G jasne uvedený, napríklad: "Treba sa naučiť 91 zo 181 elementárnych 6 dividendových kandži" alebo "Elementárne 6 dividendové kandži sa majú preskúšať vo všeobecnosti s použitím idiomatických fráz ako východiska". Od materiálov G sa však tento opis vytráca a nahrádza ho vágne tvrdenie, že "slovná zásoba sa rozširuje štúdiom bežných kandži".
Kumon zastáva názor, že študenti sa učia kandži, pretože sú potrebné na porozumenie textu. Dokonca aj učebné materiály sú vybavené príkladovými vetami a navigáciou a neexistuje žiadny obraz Kumonu, ktorý by napredoval do bodu, keď sa kandži učia naspamäť alebo sa môžu zapisovať do testov. Skôr mám dojem, že cieľom je dostať sa do bodu, keď "ak budete čítať spolu s vetami pred a za, dokážete matne pochopiť význam". Ja sám som sa učil kandži prostredníctvom Kumonu a prostredníctvom čítania a testov na kandži som sa naučil kandži až na úroveň, za ktorú som mohol získať body v testoch.
Počet kandži, ktoré sa musíte naučiť v každom ročníku, je na nižšom stupni strednej školy viac ako dvojnásobný v porovnaní so základnými školami a každé kandži je samo o sebe ťažšie.
Hodnotenie učenia kandži v Kumon Japanese býva tým vyššie, čím mladšie je dieťa v nižších ročníkoch. Je to preto, že v nižších ročníkoch je príležitosť oboznámiť sa so samotným kandži vzácna, a aj keď ste predtým kandži videli len matne, dokážete ho vďaka jeho jednoduchej forme ľahko napísať. S postupujúcim školským rokom však pribúdajú kandži, ktoré je ťažké napísať len na základe pohľadu na ne, a to z hľadiska významu aj formy.
S postupujúcim ročníkom sa zvyšuje počet prípadov, keď majú samotní žiaci pocit, že samotný Kumon na kandži nestačí. Ak ste dosiahli materiály G, ktoré postúpili na úroveň zodpovedajúcu prvému ročníku nižšej strednej školy, možno budete chcieť mať na pamäti, že pokiaľ ide o kandži, potrebujete niečo navyše. Myslím si, že je to výborný prostriedok, ako sa zamerať na osvojenie si kanji.
Počet znakov v písomných otázkach sa o to viac zvyšuje.
Pozoruhodný je aj bod schopnosti písania.
Otázky až po materiály F nevyhnutne obsahujú silný odtieň "vyplňovania prázdnych miest". Namiesto samostatného písania dlhých viet sa v mnohých otázkach vyžaduje, aby ste pochopili obsah textu a potom vybrali príslušné časti. Ak aj napísali opis, bolo to nanajvýš 10 slov.
Túto tendenciu úplne mení krátenie materiálu GII. Dokonca aj v oficiálnych vzorových materiáloch Kumon sú v GII otázky, ktoré od študentov vyžadujú, aby "zhutnili text na 45-50 znakov". Môžete vidieť, že úroveň náročnosti otázok sa výrazne zvýšila.
Objavuje sa nový pojem s názvom "kontrakcia".
Ďalej je tu "kontrakcia", ktorá je hlavnou črtou japončiny Kumon.
O kontrakciách sme hovorili samostatne. Na rozdiel od "zhrnutia", ktoré je technikou na presné vyňatie hlavných bodov z logicky štruktúrovaného textu, "kontrakcia" je technikou na zachytenie všetkých druhov viet v skrátenej podobe. Obe majú svoje prednosti, ale "kontrakcia" sa vyznačuje širším rozsahom cieľových textov.
Iné učebné materiály sa často zaoberajú "zhrnutím", takže je možné povedať, že "zúženie" je charakteristickým znakom japončiny Kumon. A materiály G sú prvými materiálmi, v ktorých sa začína štúdium tejto "kontrakcie".
Skúsenosti s písaním vstupujú do hry v Kumon japončine G
Na základe týchto charakteristík možno povedať, že v materiáloch G je dôležitá skúsenosť s výstupom.
Z hľadiska zručností v písaní sú samozrejme potrebné aj zručnosti v písaní kontrakcií. V učebnici Kumon Japanese Language Compact sa totiž od vás bude vyžadovať, aby ste zhrnuli vety určitej dĺžky do jednej vety. Preto je potrebné napísať vetu v rozsahu približne 50 znakov na jednu vetu, a to si vyžaduje určitú úroveň schopnosti písania.
Otázky na písanie až po materiál F sú však v podstate otázky na vyplnenie prázdnych políčok v rozsahu približne 10 znakov. Schopnosť písať nie je takmer potrebná a požadovaná úroveň sa zvyšuje na úseku materiálu G. Okrem materiálov Kumon musia žiaci dosiahnuť vyššiu úroveň aj v kankane a kompozícii, aby si osvojili znaky kandži na úrovni, ktorá im umožní získať body v testoch.
Písanie je riešením všetkých týchto problémov na jednom mieste. Ak máte časté príležitosti na písanie, budete mať veľa príležitostí na tvorbu dlhších viet. Zabezpečí vám to aj možnosť pozdvihnúť kandži, ktoré ste si zapamätali len matne, na použiteľnú úroveň.
Zabezpečiť príležitosti na písanie nie je jednoduché. Na rozdiel od čítania deťom si vyžaduje určitú iniciatívu zo strany dieťaťa. Napríklad požiadať dieťa, aby si viedlo denník, je účinný spôsob, ale môže byť veľmi ťažké dosiahnuť, aby si dieťa denník bežne viedlo.
Písanie je vyjadrenie, spôsob komunikácie, prostriedok dorozumievania. Ak majú niekoho, s kým chcú komunikovať, budú mať väčšiu motiváciu písať.
V roku 2010 boli dobrým spôsobom sociálne siete. V roku 2010 boli sociálne siete dobrým spôsobom komunikácie, pretože sa rozbehli médiá ako Twitter a blogy, ktoré boli založené najmä na texte a mohli ich viesť jednotlivci. Ak sa však dostaneme približne do roku 2020, sociálne siete sú tiež založené najmä na zvuku a videu, ako napríklad Instagram, Youtube a Tiktok. Možnosti komunikácie prostredníctvom textu sú v dnešnej dobe naozaj obmedzené.
Jedným z prelomových riešení by mohlo byť učenie sa programovania. Pri písaní kódu sa totiž používa text, nie zvuk alebo obrázky, takže text je nevyhnutne dominantným prostriedkom komunikácie medzi programátormi. Ak má vaše dieťa nejakú konkrétnu oblasť záujmu, nielen programovanie, jedným zo spôsobov, ako to urobiť, je nechať ho prejsť celú cestu. Aby sa vaše dieťa stalo komunikátorom, musí niečo vedieť dostatočne dobre, aby to mohlo naučiť.
Začítajte sa do niečoho, čo radi robia, na takej úrovni, aby to mohli učiť ostatných. To môže byť kľúčom k tomu, aby ste prekročili rámec zvyšovania množstva písania v G-materiáloch.