Dosiahol Kumon Japončina 6a! Môžete si pozrieť obrázok materiálu a to, čomu sme venovali pozornosť pri práci na ňom.

2023-05-14

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Bol som žiakom školy Kumon. Kumon som navštevoval od piatej triedy základnej školy až do polovice strednej školy a Kumon som opustil v polovici triedy J (nižšia stredná škola) v japončine a matematike a v polovici triedy G (nižšia stredná škola) v angličtine.

Zatiaľ čo japončina a matematika sa stali veľkým prínosom pri prijímacích skúškach na vysokú školu a pre ďalší život, v angličtine som bol úplne bez motivácie a nemal som pocit, že by to malo nejaký vplyv na môj život. Tiež mám pocit, že keby som v japončine a matematike dosiahol väčší pokrok, malo by to veľký vplyv.

Keď sme sa rozprávali o tom, že naše dieťa bude navštevovať Kumon, uvažovali sme, či by bolo možné, aby to naň malo väčší účinok. Moje dieťa bude mať čoskoro tri roky. Myslela som si, že môže mať iné problémy ako ja, ktorá som začala chodiť do piatej triedy. A v skutočnosti sa zdalo, že prekážky pre pokračovanie v Kumone sa vyskytli ešte predtým, ako som začala chodiť ja.

Tentoraz som na základe vlastných skúseností s Kumonom vymyslela stratégiu, ako pomôcť dieťaťu pokračovať v Kumone.

Systém Kumon

Hlavnými predmetmi, ktorými sa Kumon zaoberá, sú japonský jazyk, matematika a angličtina. V ranom detstve sa pridáva materiál na písanie rukou "Jun Jun" a v niektorých triedach sa vyučuje aj francúzština a nemčina.

Na nižšom stupni strednej školy je školský rok zvyčajne štruktúrovaný tak, že "jedno písmeno abecedy postupuje o jeden stupeň". Keď som chodil na základnú školu, jedným z odôvodnení bolo, že ak ste do šiesteho ročníka zvládli látku I, čo sa rovnalo tretiemu ročníku nižšej strednej školy, boli ste zaregistrovaní ako člen "I-ligy". Teraz sa zdá, že ak prejdete látkou J, môžete sa zaregistrovať do niečoho, čo sa nazýva "J Friends".

A ak prejdete materiálom Q z matematiky a materiálom O z angličtiny a japončiny, budete mať "ukončený posledný materiál". Potom je tu univerzitné štúdium v oblasti slobodných umení, ale záverečný materiál možno považovať za príručku.

Každá abeceda obsahuje 200 (približne 400) výtlačkov. Keď má triedny učiteľ pocit, že študenti zvládli obsah každého výtlačku, môžu prejsť na ďalší materiál.

Vlastnosti Kumonu

Existuje niekoľko charakteristík učenia Kumon a nasledujúce štyri by mali byť zrozumiteľné.

Učebné materiály Kumon sú navrhnuté tak, aby sa študenti mohli učiť vopred, pričom sa začína s "ľahkými oblasťami" a potom s "opakovacími cvičeniami" [matematika a aritmetika] Číslovky a vety sa v Kumone neriešia [japončina a angličtina] Dôraz sa kladie na čítanie s porozumením, pričom sa kladie malý dôraz na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku.

1. Materiály sa precvičujú opakovaním, pričom sa začína ľahkými časťami.

V Kumone sa základy preberajú do hĺbky. Či už ide o jednoduché sčítanie alebo faktorizáciu, ten istý okruh úloh sa dôkladne opakuje, kým ich nedokážete vyriešiť ľahko a bez chýb. Zvyčajne, ak urobíte jednu alebo dve chyby alebo vám to trvá dlho, považuje sa to za zvládnuté. Cieľom nie je "vedieť to vyriešiť", ale "vyriešiť to s ľahkosťou", takže z pohľadu rodiča to vyzerá tak, že sa opakujú ľahšie časti práce, než sa očakáva.

(2) Vedieť, ako sa učiť vopred

Kumon sa nepozerá na aktuálny školský rok, ale skôr na to, koľko schopností dieťa nadobudlo. Preto ak dieťa dobre napreduje, môže sa učiť látku, ktorá je ďaleko pred úrovňou ročníka. Preto v závislosti od nadšenia dieťaťa môže byť schopné rozvíjať schopnosti nad rámec predstavivosti, zatiaľ čo mnohí rodičia porovnávajú svoje deti s tými, ktorých možno nazvať géniami, a pociťujú netrpezlivosť a závisť.

3. [Aritmetika/matematika] Čísla a vety sa v Kumone neberú do úvahy.

Čísla a vety sa v Kumone neberú do úvahy. Z tohto dôvodu sa niektoré predmety vyučované na základnej a nižšej strednej škole v Kumone nepreberajú. Na druhej strane sú pokryté oblasti, ktoré sa učia na strednej škole.

4 [Japončina/angličtina] Dôraz sa kladie na čítanie s porozumením a nie až tak na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku.

Kurzy angličtiny a japončiny Kumon sa zameriavajú na čítanie s porozumením a nie až tak na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku. Konečným cieľom kurzov angličtiny a japončiny Kumon je pravdepodobne poskytnúť študentom možnosť oboznámiť sa s čítaním s porozumením dlhých textov a so známymi knihami. Z tohto dôvodu je ľahké získať schopnosť čítať dlhé pasáže na konci testu, zatiaľ čo na začiatku je ťažké získať schopnosť riešiť problémy s kandži a gramatikou.

Tri body, v ktorých majú študenti tendenciu vzdať sa Kumonu.

V tejto oblasti sa výdavky v širšom zmysle viac-menej robia, ak dávate hodiny svojmu dieťaťu. A je len málo procesov, pri ktorých tieto náklady "nikdy nezaplatíte", a väčšinou budú také, ktoré môžete zaplatiť, ak budete tvrdo pracovať.

Takže keď stratíte dôvod tvrdo pracovať, bude to čas, keď sa vzdáte doučovania. Existujú tri momenty, keď pravdepodobne stratíte chuť tvrdo pracovať na Kumone

V ranom detstve - nemôžete robiť toľko vecí doma? Štvrtý rok na základnej škole - Kumon nezvládam Prijímacie skúšky na strednú školu Po nástupe na strednú školu - nemôžem si dovoliť robiť Kumon.

1. Rané detstvo - Nezvládate to doma?

Táto otázka vyplýva z charakteristiky spoločnosti Kumon: "Materiály Kumon sa používajú na opakované cvičenia, pričom sa začína od najľahších častí."

V Kumone sa učenie začína od miesta, kde máte pocit, že "to ešte zvládnete". Je to preto, že úroveň "ešte to zvládnem" je v Kumone podstatne vyššia ako štandardná. Takže nielenže je začiatok ľahký, ale aj po šiestich mesiacoch alebo roku sa dieťa stále nekonečne venuje materiálu, ktorý sa z pohľadu rodiča zdá byť ľahký.

Okrem toho, prinútiť dieťa robiť výtlačky je dosť náročné. Ak je dieťa malé, rodič je poučený o tom, že má materiál robiť s dieťaťom, a v Kumone sú každodenné domáce úlohy. Keď si prejdete náročnou prácou, začnete uvažovať, či má zmysel podstupovať všetky tie problémy, aby ste ich prinútili robiť také jednoduché veci.

Napríklad v japončine môžete spolu s dieťaťom čítať názvy zvierat a vozidiel napísané na výtlačkoch. Pri matematike skúste spoločne spočítať zvieratá a vozidlá. Ak ide o rané detstvo, existujú materiály na písanie rukou, takže nakreslite čiaru zhora nadol. Aj keď dieťa nerobí nič zvláštne na svoj vek, je pochopiteľné, že rodič sa môže cítiť unavený a čudovať sa, prečo to robí.

V dôsledku toho sa vzdajú Kumonu. Ide o pomerne častý model.

2. Štvrtá trieda - Kumon nemôže absolvovať prijímacie skúšky na strednú školu

Tento problém vyplýva z charakteristík Kumonu, ako napríklad "Kumon sa nezaoberá číslami a vetami" a "Kumon sa zameriava na čítanie s porozumením a nevenuje veľkú pozornosť kandži, anglickej slovnej zásobe a anglickej gramatike".

Celkovo sa zdá, že Kumon bol navrhnutý s ohľadom na prijímacie skúšky na univerzitu alebo štúdium po ukončení univerzity. V matematike a aritmetike sú vynechané niektoré učivá zo základnej a nižšej strednej školy, ale preberá sa celé stredoškolské učivo a v japončine a angličtine sa v konečnom dôsledku vyžaduje len schopnosť čítať dokumenty. Takže hoci vám môžu poskytnúť základné zručnosti požadované na univerzite, nebudú schopné zvládnuť prijímacie skúšky na strednú školu.

Preto, aby ste sa mohli zúčastniť na prijímacích skúškach na strednú školu, musíte navštevovať samostatnú školu pre prijímacie skúšky na strednú školu, oddelenú od Kumonu. Množstvo samoštúdia a pokrok v Kumone však priamo súvisia a množstvo domácich úloh v škole pripravujúcej na prijímacie skúšky na strednú školu pravdepodobne nebude stačiť ani na jednu ruku. V dôsledku toho sa vzdajú Kumonu a sústredia sa na prijímacie skúšky na strednú školu. Myslím si, že toto je jeden zo zákonitostí.

Okrem toho rodiny, ktoré tento trend chápu od začiatku, absolvujú aj "Materiály F (ekvivalent 6. ročníka) do 3. triedy" a do 4. triedy prejdú na prípravné školy na prijímacie skúšky na strednú školu. Preventívne učenie je ďalšou črtou Kumonu a je výhodou mať v čase nástupu do prípravnej skupiny na prijímacie skúšky na strednú školu vysoké základné schopnosti počítania a čítania s porozumením. Je to inteligentný spôsob myslenia.

3. Po nástupe na strednú školu - žiadny priestor pre Kumon

Potom je tu obdobie po nástupe na strednú školu. Som zaneprázdnený stredoškolskými aktivitami a nemôžem si dovoliť robiť Kumon. To je dôvod, prečo som sa vzdal Kumonu.

Na strednej škole sa začínajú vážne klubové aktivity. Testy sa nazývajú aj "pravidelné testy" a "finále" a mnohí sa na ne pripravujú dôkladnejšie ako na základnej škole. Vzťahy sa tiež komplikujú a je ťažké si predstaviť, že by stredná škola bola jednoduchšia, keby ste nerobili prijímacie skúšky na strednú školu.

Nie sú dosť starí na to, aby počúvali svojich rodičov, a stávajú sa citovo labilnejšími. V tomto prípade by si to vyžadovalo veľkú motiváciu študenta pokračovať v Kumone.

Objemovou oblasťou študentov Kumonu sú však základné školy. Môže to závisieť od triedy, ale je málo príležitostí vidieť študentov od mladšieho stredného veku a vyššie. Ak sa k tomu pridá pocit hanby, je ešte ťažšie udržať si motiváciu.

Prvé dva prípady odchodu sú založené na rozhodnutí rodiča, ale pravdepodobnejšie je, že je to na základe vlastného rozhodnutia žiaka.

Aké podmienky uľahčujú pokračovanie v Kumone?

Na základe týchto otázok "kedy mám odísť z Kumonu", aký postoj by ste mali zaujať ako rodič?

Prvým krokom by malo byť pochopenie charakteristík Kumonu. Najmä v ranom detstve. Ak sa oboznámite s koncepciou Kumonu, aby ste dôkladne pochopili základy, môžete znížiť pocit nepohodlia, ktorý pravdepodobne zažijete v prvých rokoch. Mám dojem, že deti, ktoré začali s Kumonom v ranom detstve a pokračovali v ňom aj na základnej škole, robia rýchle pokroky. Rozdiel medzi úspechom a neúspechom je v tom, či si myslíte, že to úsilie stojí za to, alebo nie.

Okrem toho je dôležitou otázkou postoj k prijímacím skúškam na strednú školu. Naozaj nie je ľahké počuť, že dieťa ukončilo posledné materiály Kumon v 3. alebo 4. ročníku. Z uvedených dôvodov by bolo tiež ťažké prerušiť používanie Kumonu počas prijímacích skúšok na strednú školu a pokračovať v ňom na strednej škole. Úloha, ktorú môže Kumon zohrávať, sa výrazne mení v závislosti od toho, či žiaci absolvujú prijímacie skúšky na strednú školu alebo nie. Je dôležité podeliť sa o toto poznanie so svojím partnerom a deťmi.

Pokračovanie v programe Kumon na strednej škole bude ťažšie. Aj keď sa v Kumone dá pokračovať v prvom ročníku strednej školy, deti budú musieť robiť prijímacie skúšky na strednú školu, ako budú prechádzať ročníkmi, a stanú sa aj základnými členmi klubových aktivít. Aby mohli pokračovať, budú musieť mať silnú motiváciu pokračovať v Kumone.

A to, čo deti motivuje, sú výsledky, ktoré dosahujú. V krajnom prípade, ak dieťa musí pred nástupom do školy dokončiť už len jednu abecedu, bude pravdepodobne motivované urobiť všetko pre to, aby ju dokončilo. To, čo je potrebné, aby takto uvažovali, je dosiahnutie pokroku v Kumone. Myslím si, že kľúčom k pokračovaniu je v tomto prípade tvrdá práca v Kumone.

Akú stratégiu musíte mať zavedenú?

V našej rodine sa plánujeme vyhnúť prijímacím skúškam na strednú školu. Preto môžeme Kumon považovať skôr za hlavný smer štúdia než za doplnok.

A stredná škola, ktorú bude pravdepodobne navštevovať, sa pravdepodobne zameria na jeho štúdium. Ak bude mať v škole veľa domácich úloh, bude postupne ťažšie pokračovať v Kumone, aj keď klubové aktivity nebudú seriózne.

Práve preto je pokrok taký dôležitý. Tak ako šport a hry sú zaujímavejšie, ak vyhrávate, aj Kumon sa stane zaujímavejším, ak sa vám podarí dosiahnuť veľký pokrok.

Cieľom by malo byť "dokončenie poslednej látky v základnej škole". To je jeden z cieľov.

Je to cieľ súvisiaci s úsilím. V skutočnosti nemusíte pokročiť až k poslednej látke, ale v ideálnom prípade by ste mali pokročiť až k bodu, v ktorom môžete vidieť poslednú látku v tomto bode. Aj keď nie je viditeľné ukončenie, ak dieťa cíti, že Kumon má pozitívny účinok, je pravdepodobnejšie, že bude chcieť pokračovať aj po nástupe na strednú školu.

A aby mohli s Kumonom napredovať, je pre ne výhodné začať sa učiť skoro a mať Kumon prítomný vo svojom živote od útleho veku. Ak to pochopíte, bude ľahšie nájsť zmysel v učení Kumonu v ranom veku.

Prečo chcete, aby pokračovali v Kumone v takomto rozsahu?

Je to kvôli výhodám, ktoré som od Kumonu získal.

Japončinu a matematiku som sa učil od 5. triedy a angličtinu od 1. triedy. Myslím si, že je to neskorý vek na to, aby som sa začal učiť Kumon, a nie je to dlhé obdobie.

Prínos, ktorý som počas tohto obdobia získal, je však nezmerný. Spočiatku som bol typ človeka, ktorý "počíta dosť rýchlo, ale robí aj veľa neopatrných chýb", ale s Kumonom som sa stal "dosť rýchlym a takmer bezchybným". V japončine som miloval romány, ale keď som si v materiáloch Kumonu prečítal "Štruktúru Amae", zapálil som sa pre kritické písanie a mohol som si rozšíriť svoj čitateľský svet. Predovšetkým návyk na sebavzdelávanie a uvedomenie si výhod, ktoré sa dajú získať pri učení sa základov, mali na mňa veľký vplyv v mojom ďalšom živote.

Tieto schopnosti sú také, ktoré sa ťažko cielene trénujú, ale dajú sa získať prostredníctvom Kumonu. Snažím sa vymýšľať spôsoby, ako pokračovať v Kumone, aby aj moje deti mohli odo mňa získať tieto veľké výhody, ktoré, ako verím, prispejú k ich životu.

Záver.

V tomto článku som písal o našom postoji ku Kumonu v domácnosti. Po tom, ako som uviedol dobrý prehľad Kumonu a jeho funkcií, som vymenoval náklady na Kumon a dôvody, prečo by som sa ho musel vzdať, a potom cieľ, ktorý považujem za pokračovanie Kumonu, je "dokončenie záverečnej látky na základných školách". Je to skôr cieľ, o ktorý sa treba usilovať, než cieľ, ktorý treba dosiahnuť, a je to len plán na dosiahnutie tohto cieľa, ale myslím si, že ako smer, o ktorý sa treba usilovať, nie je zlý.

Dúfam, že sa im Kumon bude páčiť, keď budeme odteraz spolupracovať.

QooQ