Aké sú negatívne účinky preventívneho učenia Kumon Nepreceňujte preemptívne učenie a správne využívajte jeho výhody.

2023-05-17

t f B! P L

Keď sa deti učia Kumon od útleho veku, sú prekvapivo schopné naučiť sa viac a viac obsahu pred aktuálnym školským rokom. Rodičia sa môžu cítiť hrdí, keď sa ich deti učia obsah nižších a vyšších ročníkov stredných škôl zo základných škôl.

V niektorých prípadoch si to však deti môžu vziať k srdcu a ignorovať školské učivo alebo sa na svojich spolužiakov pozerať zvrchu. To je prirodzene nežiaduce a môže to viesť k pomalému rastu v priebehu školského roka.

V tomto článku vám vysvetlíme presné aktuálne postavenie dieťaťa, ktoré je pred svojimi rovesníkmi v Kumone, a vnímanie, ktoré chcete zdieľať so svojím dieťaťom.

Kumon poskytuje vysokú úroveň základov

Prvým predpokladom je, že Kumon dokáže osvojiť základy na vysokej úrovni.

Kumon dôkladne opakuje základy čítania a počítania. Ak nedokážete v stanovenom čase správne odpovedať na väčšinu otázok, nemôžete prejsť na ďalší obsah.

Čítanie a počítanie môže znieť ako predmet na nízkej úrovni, ale čítanie a počítanie v Kumone zahŕňa aj obsah, ako je stará čínska literatúra a diferenciálny a integrálny počet. V Kumone nejde len o to, aby ste týmto veciam rozumeli, ale aj o to, aby ste ich dokázali robiť rýchlo a presne.

Deti, ktoré sa dokážu naučiť dopredu pomocou Kumonu, sú vynikajúce, ale nie sú to géniovia.

Aká dobrá je teda skupina ľudí, ktorí sa dokážu s Kumonom učiť skôr ako ich rovesníci?

Zhruba povedané, správny názor je, že sú "takmer schopní".

V Kumone sa opakujú základy. Pozeráte sa na príklady a stále riešite úlohy s podobnými vzormi, takže ak dokážete pochopiť príklady, môžete sa nakoniec posunúť ďalej. Po niekoľkých rokoch Kumonu je veľa detí, ktoré sa dokážu posunúť približne o tri triedy dopredu.

Dôvodom, prečo sa dokážu vďaka Kumonu posunúť dopredu, je to, že dokážu pochopiť príklady a ich zákonitosti a že sú schopné veľkého množstva opakovaní. Niet pochýb o tom, že deti, ktoré dokážu tieto veci, sú vynikajúce, ale stále im chýba málo, aby boli géniovia. To neznamená, že géniovia nerobia Kumon, ale skôr to, že sa učia pred Kumonom, neznamená, že sú géniovia.

Existujú však dôvody, prečo sa mylne domnievajú, že byť v predstihu pred Kumonom je geniálne.

Byť v učení vpredu nie je to isté ako byť inteligentný.

Ak žiak základnej školy vyrieši úlohu z diferenciálneho a integrálneho počtu, každý si myslí, že dieťa je génius. V pokroku v učení však existuje šírka aj hĺbka. Ak robíte Kumon, získate šírku učebného rozsahu až do ďalšieho ročníka, ale nepôjdete do každej oblasti hlbšie ako do základov.

A po prekročení určitej úrovne existuje svet, v ktorom sa považuje za samozrejmé, že základy sú pevné. Ľudia, ktorí majú diery v základoch, nie sú na tejto úrovni a od nej sa stáva dôležité vedieť, ako hlboko dokážete myslieť.

Niet pochýb o tom, že je skvelé vedieť vstúpiť do tohto sveta. V skutočnosti je asi menej ľudí, ktorí majú pevné základy pred prijímacími skúškami. Je to však preto, že na svojom štúdiu tvrdo pracovali, a práve ich úsilie, nie talent, by malo byť ocenené.

Nadšenie pre štúdium môže ľahko zmeniť, keď ste mladí

Ďalšou oblasťou, kde môže ľahko dôjsť k nedorozumeniam, je situácia, keď sú deti ešte na nižšej úrovni.

Už som povedal, že na vyšších stupňoch nikto nemá pevný základ. V prvých ročníkoch základnej školy je však len veľmi málo ľudí, ktorí sú zapálení pre upevňovanie základov. Dokonca aj deti s geniálnou mysľou sa v tomto štádiu ešte nemusia tak sústrediť na štúdium alebo sa zaujímajú len o to, čo ich baví.

Ak sú teda na začiatku školského roka, môžu byť v pozícii, keď ich možno označiť za géniov len vďaka upevňovaniu základov pomocou Kumonu. Základy, ktoré si položili v Kumone, sú však tie, ktoré sa v danom školskom roku nakoniec naučia všetci. Ak máte v Kumone len náskok, nakoniec dobehnete alebo vás predbehnú tí okolo vás. A byť stále viac a viac predbiehaný môže byť pre dieťa veľmi ťažká skúsenosť.

Absolvovanie rozsahu Kumon pre základné školy pred prijímacími skúškami na strednú školu nevedie priamo k úspechu na náročných stredných školách.

Pri nepochopení týchto aspektov sa pravdepodobne najviac nepriaznivých účinkov prejaví pri prijímacích skúškach na gymnáziá.

Predbežné učenie nie je výhodou pri prijímacích skúškach na gymnáziá

Štúdium v predstihu pred rozsahom gymnázia alebo strednej školy nie je takmer žiadnou výhodou pri prijímacích skúškach na gymnáziá. Je to preto, že rozsah skúšky je mimo rozsahu štúdia, ktoré sa učíte v predstihu. Pri prijímacích skúškach na gymnáziá je kľúčové, ako hlboko si študent osvojil rozsah štúdia na základných školách a ako dobre si dokáže poradiť s otázkami, ktoré sú pre prijímacie skúšky na gymnáziá jedinečné.

Preto deti nastupujú do kramárskej školy s vysokou úrovňou sebavedomia v oblastiach, ktoré nesúvisia s prijímacou skúškou na gymnázium. Keďže už zvládli základy predmetov, ktoré sa učili vo vyšších ročníkoch, budú mať na chvíľu výhodu a ich relatívne umiestnenie sa zlepší. Svoje nedostatočné schopnosti si však uvedomia až vtedy, keď budú študovať tie isté predmety na gymnáziu a vybudujú si rovnaké základy ako ich rovesníci. Oneskorenie seriózneho prístupu môže byť pri prijímacích skúškach osudné.

Študijné oblasti, na ktoré sa Kumon nevzťahuje

Kurzy angličtiny, matematiky a japončiny Kumon nepokrývajú všetky oblasti potrebné na prijímacie skúšky na strednú školu. Kumon sa nezaoberá anglickou slovnou zásobou, anglickou gramatikou a kandži, a pokiaľ ide o matematiku, Kumon sa vôbec nezaoberá grafickými úlohami.

Kumon pravdepodobne nemá v úmysle pripraviť študentov na prijímacie skúšky na strednú školu. Zásluhou Kumonu je, že základy sú pevne osvojené, ale prirodzene oblasti, ktoré nie sú pokryté, nie sú osvojené. Ak ho vyškrtnete v momente prijímacích skúšok na gymnázium, Kumon vám nepomôže získať schopnosť uplatniť sa a v základoch budú diery.

Kumon neumožňuje získať schopnosť myslieť a zmysel potrebný na riešenie aplikačných problémov

Pri skúškach na nižšiu strednú školu je veľa situácií, v ktorých sa testuje schopnosť myslieť a zmysel. Je to preto, že rozsah základov je užší ako pri skúškach na strednej škole alebo na univerzite.

V materiáloch Kumon ide skôr o oboznamovanie sa ako o učenie a nemusíte sa pri riešení jedinej náročnej otázky poriadne zapotiť. Je to podobné ako skutočnosť, že svalový tréning nezlepšuje atletickú zdatnosť.

Skutočná hodnota Kumonu sa ukazuje pri prijímacích skúškach na univerzitu

Ak sa na to pozriete takto ďaleko, nebudete schopní vidieť výhody Kumonu. Hovoríme totiž o predpoklade prijímacích skúšok na strednú školu.

Skutočná hodnota Kumonu sa ukáže pri prijímacích skúškach na univerzitu.

Pri prijímacích skúškach na univerzitu je rozsah štúdia širší a úroveň náročnosti pri upevňovaní základov sa v porovnaní s nižšou strednou školou a gymnáziom výrazne zvyšuje. Preto ak máte pevné základy, budete schopní dosiahnuť úroveň, na ktorú môžete mieriť, s výnimkou Tokijskej metropolitnej univerzity a lekárskej fakulty. Boli časy, keď ak ste na prvej skúške, ktorá pozostávala väčšinou zo základných otázok, získali 90 %, mohli ste sa dostať na niektoré fakulty Waseda-Keio bez toho, aby ste museli absolvovať druhú skúšku.

Relatívny nárast významu základov znamená, že nie je veľa univerzít, kde sa testuje schopnosť myslieť a zmysel.

Okrem toho učebné osnovy Kumon pokrývajú celý rozsah matematiky v stredoškolskom procese. Ako sa dalo očakávať, samotný Kumon nestačí na pokrytie anglickej slovnej zásoby, anglickej gramatiky a kandži, ale aj tak je rozsah toho, čo sa v Kumone naučíte, oveľa širší.

Ako využiť voľnosť získanú v Kumone

Najdôležitejším faktom, ktorý treba poznamenať, je, že Kumon má potenciál dokončiť väčšinu základov angličtiny, matematiky a japončiny na prijímacie skúšky na univerzitu na základnej a nižšej strednej škole.

Široký rozsah otázok znamená, že množstvo učiva sa môže ľahko stať prekážkou. Nie je jednoduché len tak si upevniť základy všetkých predmetov po tom, ako sa začnete seriózne učiť na prijímacie skúšky. Angličtina, matematika a japončina sú však predmety, ktoré je ťažké zanedbať, či už v humanitných alebo prírodných vedách, a sú to aj predmety, ktorých rozvoj býva zdĺhavý.

Ak sa vám podarí dokončiť záverečnú látku v Kumone, môžete výrazne znížiť množstvo prostriedkov, ktoré budete musieť venovať angličtine, matematike a japončine, keď sa začnete vážne učiť na prijímacie skúšky. To, čo urobíte s týmito uvoľnenými zdrojmi, je kľúčom k predpríprave na učenie Kumon.

Najhoršie by bolo pokračovať v Kumone polovičato a nechať sa ním unášať.

Najhoršie, čo sa potom môže stať, je nechať sa unášať Kumon preventívnym učením. Výhodou Kumonu je, že vďaka včasnému položeniu základov môžete venovať viac času iným predmetom a prijať výzvu aplikovaných problémov. Nemá význam, ak ste spokojní s dosiahnutým postavením, hoci ste základy položili už na začiatku.

To, čo sa naučíte v Kumone, nie je to, čo ostatní nedokážu, ale to, čo nakoniec dokáže každý. Ak si to rodičia správne uvedomia, nebudú sa búriť Kumonovým zaujatím učiť sa dopredu. Namiesto toho si budú lepšie uvedomovať, čo by mali ich deti robiť vo voľnom čase. Alebo v ich veku môže nastať čas, aby sa dieťa samo rozhodlo, čo chce robiť.

Povinnosťou rodiča je riadne informovať dieťa o výhodách Kumonu.

Predbežné učenie Kumon má rôzne dôsledky, ako bolo doteraz vysvetlené. To, čo sa deti učia v Kumone, sú základy a predčitateľské učenie samo o sebe nemusí byť až takou výhodou, ako by sa mohlo zdať ľuďom vo vašom okolí. Najmä zručnosti získané v Kumone nie sú užitočné pri prijímacích skúškach na strednú školu, zatiaľ čo základy získané pri prijímacích skúškach na univerzitu môžu mať veľký význam.

Deti si to však môžu uvedomiť až oveľa neskôr. Vo veku detí na základnej škole je prirodzené, že si myslia, že sú géniovia, ktorí sa učia oveľa skôr ako ich rovesníci. V mnohých situáciách im budú fandiť aj ľudia z ich okolia. Môžu nastať situácie, keď kvôli pýche premrhajú čas navyše, ktorý získali v Kumone, alebo sú šokované, keď si uvedomia rozdiel medzi sebou a naozaj šikovnými ľuďmi okolo seba.

Nielen v štúdiu, ale aj na základných školách deti ešte nemajú široký rozhľad. Môžu si myslieť, že sú skvelé len preto, že ich rodičia sú bohatí, alebo si môžu myslieť, že je cool nebyť seriózny. Nakoniec vyrastú a uvedomia si, že takéto myslenie je neobjektívne. Čím neskôr si to uvedomia, tým väčší negatívny vplyv to bude mať na ich život.

Preto musia mať rodičia správne povedomie a povedať svojim deťom o výhodách Kumonu. Ak tak urobia, vždy príde čas, keď si uvedomia výhody Kumonu.

QooQ