Šesť dôvodov, prečo niektorí ľudia tvrdia, že japonský jazyk Kumon nemá zmysel.

2023-05-15

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Kumon je dobre známy materiál, ale existujú určité názory, že účinnosť Kumonu nie je viditeľná. A keď som sa zoznámil s japonským Kumonom, cítil som, že sú naozaj chvíle, keď sa mi zdá, že to nemá zmysel.

V tomto článku by som chcel vysvetliť niektoré dôvody, prečo mám pocit, že Kumon Japanese nemá zmysel.

Aplikácia a myslenie nie sú veľmi dobre osvojené

Cieľom Kumonu je zabezpečiť dokonalé pochopenie základného obsahu v každom ročníku prostredníctvom opakovania. Inými slovami, hlavný dôraz sa nekladie na získanie aplikovaných zručností myslenia.

V aritmetike je rýchly a presný postup pri základných výpočtoch pútačom pozornosti. S postupujúcim učením príde čas, keď sa vyžaduje myslenie a aplikačné zručnosti, ale to je často len pri náročných úlohách, ktoré vychádzajú zo základov. Nezriedka sa stáva, že žiaci sú požiadaní, aby aplikovali svoje zručnosti, keď sú ich schopnosti násobenia a delenia ešte nestabilné.

To však nie je prípad japončiny.

Od žiaka prvého ročníka základných škôl nikto nežiada, aby čítal text pre stredoškolákov. Väčšina ľudí si myslí, že texty, ktoré čítajú, by mali byť primerané ich úrovni, napríklad "Okina kabu". V japončine sa však aj v štádiu čítania "Okina kabu" očakáva, že študenti budú schopní vyjadriť svoje myšlienky a nápady na základe obsahu. Už na prvom stupni základných škôl sa vyžaduje schopnosť aplikovaného myslenia, schopnosť zhrnúť myšlienky na základe správneho pochopenia obsahu.

Bez ohľadu na výhody a nevýhody vyžadovania aplikácie v štádiu, keď nie sú jasné základy, skutočnosť je taká, že japonský jazyk si vyžaduje aplikáciu v ranom štádiu. Kumon však kladie dôraz na základy. Preto aj napriek tomu, že žiaci študovali Kumon, nezískali schopnosť aplikovať a premýšľať. Môžu sa vyskytnúť prípady, keď študenti nakoniec pocítia, že nemalo zmysel, aby študovali Kumon.

Nedostatočné učenie založené na vedomostiach v priebehu školského roka

Témou japonského Kumonu je zlepšenie čítania s porozumením prostredníctvom učebných materiálov. Aj keď sa tu učí o kandži a gramatike, je tu nuansa, že čítanie je hlavným cieľom a vedomosti sú druhoradé.

Tento odtieň je najsilnejšie vyjadrený v materiáloch J až L o starej čínštine a čínskej literatúre. V materiáloch J až L sa nachádzajú otázky na staroveké a čínske texty, ktoré sú však doplnené modernými prekladmi a vysvetľujúcimi textami. Samotné čítanie s porozumením sa potom môže uskutočniť bez memorovania slovnej zásoby a gramatiky starovekých/kanbunských textov. To sa môže odrážať v tom, že v materiáloch k starovekým a čínskym textom nie sú žiadne časti o slovnej zásobe a gramatike.

Aj napriek tomu môžu žiaci získať dostatočné množstvo vedomostí ešte v nižších ročníkoch. Je to preto, že ak napríklad neovládate kandži na základnej úrovni, budete mať problém prečítať trochu náročnejší text.

S postupujúcim školským rokom sa však čoraz častejšie stáva, že študenti dokážu čítať a porozumieť, aj keď nerozumejú niektorým kandži. Je to preto, že kandži, ktoré sa učia na strednej škole, sa objavujú menej často ako tie, ktoré sa učia na základných školách. Okrem toho sa počet naučených kandži zvyšuje so zvyšujúcim sa ročníkom, ale počet výtlačkov na ročník zostáva rovnaký. Štúdium jednotlivých kandži sa nevyhnutne stáva menej intenzívnym.

Čítaním mnohých viet budú študenti schopní pochopiť nuansy celej vety bez toho, aby sa museli učiť naspamäť podrobnú slovnú zásobu a gramatiku. Taktiež budete schopní pochopiť všeobecný význam slov a gramatiky bez toho, aby ste sa ich učili naspamäť. Aj napriek tomu, aby ste mohli odpovedať na vedomostné otázky, v ktorých sa vyžaduje presná slovná zásoba a gramatika, budete sa musieť naučiť niečo navyše.

Takže pre tých, ktorí majú predstavu, že štúdium je o memorovaní vedomostí, Kumon nezodpovedá množstvu učenia a memorovania. Je možné si myslieť, že to nemá zmysel, ak množstvo memorovania bolo len také, aj keď ste sa museli toľko učiť.

Nie je špecializovaný na skúšky

Kumon nie je škola zameraná na prípravu na skúšky. Je to škola na prípravu na skúšky. Nie je to miesto, kde sa môžete naučiť techniky na skúšky.

Nie je to teda miesto, kde si môžete osvojiť techniky na konkrétne skúšky, ani tu nemôžete získať informácie týkajúce sa skúšok. Aj keď v Kumone získate základné zručnosti, musíte podniknúť ďalšie kroky, aby ste tieto základné zručnosti premenili na schopnosť získať body na skúškach.

Vo svete panuje presvedčenie, že ak nezískate výsledky, nemá to zmysel. Existujú rôzne teórie o tom, či by mal byť dôležitejší proces alebo výsledok, ale samotný Kumon nestačí, pokiaľ ide o priame prepojenie s výsledkom skúšky. Myslím, že je možné si myslieť, že "samotný Kumon nemá význam, pretože nestačí na úspešné absolvovanie skúšky".

Sú prípady, keď dieťa, ktoré miluje knihy, nemôže konkurovať dieťaťu, ktoré veľa číta.

Doteraz som spomínal, že hlavným cieľom Kumonu je zlepšiť čítanie s porozumením. Sú však prípady, keď nie sú žiadne vynikajúce výsledky, pokiaľ ide o čítanie s porozumením. Je to preto, že bez ohľadu na to, ako veľmi sa Kumon učíte, nemusíte byť schopní vyrovnať sa množstvu čítania, ktoré robí milovník kníh.

Tempo učenia japončiny v Kumone závisí od jednotlivca, ale vo všeobecnosti budete denne preberať približne 10 strán výtlačkov. Ak však milujete knihy, váš objem čítania môže byť desať až dvadsaťkrát väčší. Ľudia často dokážu prečítať stovky strán knihy za jediný deň.

Časté sú najmä deti okolo vyššieho veku základnej školy, ktoré sú pravdepodobne závislé od románov. Mnohé diela majú do začiatku základnej školy určitý výchovný nádych, ale od tohto momentu sú mnohé diela skôr zábavné ako vzdelávacie. Keď sa už naplno ponoria do sveta príbehu, niet silnejšieho citu, ako je láska. Budete čítať mnohonásobne viac textu ako pri Kumone, a to bez jedla a spánku.

Pocit lásky k čítaniu nemusí trvať večne. Ak len radi čítajú, ich schopnosť čítať sa v strednodobom až dlhodobom horizonte obráti. Pravdou však je aj to, že na prekonanie ohromujúceho rozdielu v čítaní je potrebný čas.

V dôsledku toho vznikne myšlienka, že nemá zmysel platiť peniaze za to, aby deti robili Kumon, ak nechcú, a že je lepšie, aby čítali radi.

To, čo sa naučia dopredu, sa nakoniec naučia aj v škole.

Hoci japonský jazyk Kumon sa vyznačuje zlepšením čítania s porozumením, Kumon ako celok sa vyznačuje predčitateľským učením. Kumon posúva učebnú látku podľa úrovne porozumenia bez ohľadu na aktuálnu úroveň ročníka, takže v niektorých prípadoch je možné posunúť učivo ďaleko za aktuálnu úroveň ročníka. Mnohí ľudia môžu začať s Kumonom s očakávaním tohto predstihového učenia.

Toto predvídavé učenie však nie je veľmi užitočné, ak je ukončené na polceste.

Predbežné učenie je jednoducho učenie sa vopred obsahu, ktorý sa nakoniec bude učiť. Obsah, ktorý sa učí v každej jednotke, je základný obsah. Kumon má výhodu z hľadiska dôkladnosti základov, ale samotný obsah nie je ničím výnimočný.

Preto jednou z výhod učenia sa vopred je, že dodatočnú energiu vytvorenú učením sa vopred možno využiť na iné štúdium. Tým, že sa základy japonského jazyka upevnia ešte pred začiatkom vážnych prijímacích skúšok na univerzitu, možno viac času využiť na prípravu na matematiku a angličtinu. Aj keď sa látka D (zodpovedajúca 4. ročníku) absolvuje v 1. ročníku, výhoda sa stratí, ak dieťa opustí Kumon a nastúpi do 4. ročníka.

Ak sa výhoda získaná predčasným štúdiom nevyužije na niečo iné, dá sa povedať, že zmysel predčasného štúdia sa stráca.

Rast v čítaní s porozumením je ťažko pozorovateľný

Doteraz sme hovorili o rozdiele medzi očakávaniami a skutočnosťou, ale je toho viac. Zlepšenie čítania s porozumením je v prvom rade ťažko pozorovateľné.

Čítanie s porozumením úzko súvisí so samotným porozumením. Aj bez špeciálneho tréningu sa schopnosť porozumieť veciam zlepšuje s emocionálnym a mozgovým rozvojom. Rôzne vedomosti, ktoré sú užitočné pre čítanie a porozumenie textov, sa budú čoraz viac osvojovať a vaša slovná zásoba sa bude tiež rozširovať. Aj bez štúdia japončiny sa čítanie s porozumením do určitej miery zlepšuje, keď dieťa rastie.

A čítanie s porozumením je ťažké merať. Testy japonského jazyka môžu poskytnúť výsledky, ale náročnosť viet a otázok sa nedá jednoducho kvantifikovať. Okrem toho aj pri vetách rovnakej úrovne náročnosti bude skóre vášho dieťaťa úplne odlišné v závislosti od toho, či je s danou témou oboznámené alebo nie.

Aj keď sa od začiatku programu Kumon Japanese zvýšilo porozumenie textu, je to spôsobené účinkami programu Kumon Japanese alebo rastom v iných oblastiach? A ak začnete uvažovať o tom, či čítanie s porozumením naozaj rastie, je veľmi ťažké určiť vplyv Kumon japončiny z okolia. V istom zmysle je prirodzené pýtať sa, či malo naozaj zmysel, aby sa deti učili Kumon Japanese.

Je prekvapivo ťažké dosiahnuť, aby Kumon japončina mala zmysel.

V tomto článku som vysvetlil zákonitosti, ktoré robia Kumon japončinu menej zmysluplnou.

Sám som študoval Kumon japončinu a mám pocit, že mala veľký význam. Na druhej strane, ak by som to mal objektívne ukázať ľuďom okolo seba, myslím, že by to bolo veľmi ťažké. Tiež som si myslel, že by bolo veľmi náročné správne pochopiť výhody Kumonu a využiť ich v stratégii skúšania.

Myslím si, že veľa rodín začína Kumon zatiaľ kvôli veľkému počtu tried a nízkej prekážke na začiatku. Myslím si však, že je rovnako veľa rodín, ktoré strácajú zo zreteľa, prečo nechávajú svoje deti robiť Kumon.

Ak sa ocitnete v situácii, keď máte pocit, že nemá zmysel, aby vaše dieťa chodilo do Kumonu, overte si, v akej situácii sa vy a vaše dieťa nachádzate, a to na základe bodov uvedených v tomto článku.

QooQ