Kumon sa zameriava na záverečný materiál. Bývalá študentka Kumonu hovorí o tom, prečo chce, aby sa jej deti snažili dokončiť záverečnú látku na základnej škole.

2023-05-16

t f B! P L

Bol som študentom Kumonu. Kumon som navštevoval od piatej triedy základnej školy do polovice prvého ročníka strednej školy a Kumon som opustil v polovici J (prvý ročník strednej školy) na japončinu a matematiku a v polovici G (prvý ročník strednej školy) na angličtinu.

Zatiaľ čo japončina a matematika sa stali mojím veľkým prínosom pri prijímacích skúškach na vysokú školu a pre ďalší život, v angličtine som bol úplne nemotivovaný a nemal som pocit, že by to malo nejaký vplyv na môj život. Taktiež mám pocit, že ak by som mohol urobiť väčší pokrok v japončine a matematike, malo by to veľký efekt.

Keď sme sa rozprávali o tom, že naše dieťa bude navštevovať Kumon, uvažovali sme, či by to naňho mohlo mať väčší účinok. Moje dieťa bude mať onedlho tri roky. Myslela som si, že by mohlo mať iné problémy ako ja, ktorá som začala v piatej triede. A v skutočnosti sa zdalo, že prekážky pre pokračovanie v Kumone existujú ešte predtým, ako som začala ja.

Tentoraz som na základe vlastných skúseností s Kumonom vymyslela stratégiu, ako môjmu dieťaťu pomôcť pokračovať v Kumone.

Systém Kumon

Hlavné predmety, ktorými sa Kumon zaoberá, sú japončina, matematika a angličtina. V ranom detstve sa pridáva materiál na písanie rukou "Zun Zun" a v niektorých triedach sa vyučuje aj francúzština a nemčina.

Až do nižších ročníkov strednej školy je školský rok vo všeobecnosti štruktúrovaný tak, že "jedno písmeno abecedy postupuje o jeden stupeň". Keď som chodil na základnú školu, jednou z motivácií bolo, že ak ste do šiesteho ročníka prešli materiálom I, ktorý zodpovedal tretiemu ročníku nižšej strednej školy, boli ste registrovaní ako člen "I- ligy". Teraz sa zdá, že ak prejdete materiálom J, môžete sa zaregistrovať do niečoho, čo sa nazýva "J Friends".

A ak postúpite do materiálu Q z matematiky a materiálu O z angličtiny a japončiny, budete mať "ukončený záverečný materiál". Potom je tu univerzitný kurz slobodných umení, ale záverečný materiál možno považovať za jednu príručku.

Každá abeceda obsahuje 200 (približne 400) výtlačkov. Keď triedny učiteľ usúdi, že študenti zvládli obsah každého výtlačku, môžu prejsť na ďalší materiál.

Charakteristika systému Kumon

V Kumone existujú niektoré charakteristické aspekty učenia sa a nasledujúce štyri by mali byť pochopené.

Učebné materiály Kumon sú navrhnuté tak, aby sa žiaci mohli učiť dopredu, začínajúc "ľahkými oblasťami" a potom "opakovaným precvičovaním" [matematika a aritmetika] Číslovky a vety sa v Kumone neriešia [japončina a angličtina] Dôraz sa kladie na čítanie s porozumením, pričom sa kladie malý dôraz na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku.

1. Materiály sa precvičujú opakovaním, pričom sa začína ľahkými časťami.

V Kumone sa dôkladne preberajú základy. Či už ide o jednoduché sčítanie alebo faktorizáciu, dôkladne sa opakuje rovnaký okruh úloh, až kým ich nedokážete vyriešiť ľahko a bez chýb. Zvyčajne, ak urobíte jednu alebo dve chyby alebo vám to trvá dlho, považuje sa to za "zvládnuté". Cieľom nie je "zvládnuť to vyriešiť", ale "vyriešiť to ľahko", takže z pohľadu rodiča to vyzerá tak, že žiak opakuje ľahšie časti práce, ako sa očakáva.

(2) Schopnosť naučiť sa dopredu

Kumon sa nepozerá na aktuálny školský rok, ale skôr na to, koľko schopností dieťa nadobudlo. Ak teda dieťa dobre napreduje, môže sa učiť látku, ktorá je ďaleko pred úrovňou daného ročníka. Preto v závislosti od nadšenia dieťaťa môže byť schopné rozvinúť schopnosti, ktoré presahujú jeho predstavy, zatiaľ čo mnohí rodičia porovnávajú svoje deti s tými, ktorých možno nazvať géniami, a pociťujú netrpezlivosť a závisť.

3. [Aritmetika/matematika] Čísla a vety nie sú v Kumone zahrnuté.

Kumon sa nezaoberá číslami a vetami. Z tohto dôvodu sa niektoré predmety, ktoré sa študujú na základnej a nižšej strednej škole, v Kumone nepokrývajú. Na druhej strane sú pokryté oblasti, ktoré sa študujú na strednej škole.

4 [Japončina/angličtina] Zameriavajú sa na čítanie s porozumením, pričom sa kladie menší dôraz na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku.

Angličtina a japončina Kumon sa zameriavajú na čítanie s porozumením a nekladú taký dôraz na kandži, anglickú slovnú zásobu a anglickú gramatiku. Konečným cieľom angličtiny a japončiny Kumon je pravdepodobne poskytnúť študentom kontakt s čítaním s porozumením dlhých textov a slávnymi knihami. Z tohto dôvodu je ľahké získať schopnosť čítať dlhé pasáže na konci testu, zatiaľ čo je ťažké získať schopnosť riešiť problémy s kandži a gramatikou na začiatku.

Tri časové body, kedy majú študenti tendenciu ukončiť štúdium Kumon.

V tejto oblasti vznikajú náklady v širšom zmysle slova viac alebo menej, ak dávate dieťaťu lekcie. A existuje len málo procesov, pri ktorých tieto náklady "nikdy nezaplatíte", a väčšinou budú takého druhu, že ich môžete zaplatiť, ak budete tvrdo pracovať.

Takže keď stratíte dôvod tvrdo pracovať, bude to čas na ukončenie vyučovania. A existujú tri momenty, kedy pravdepodobne stratíte chuť tvrdo pracovať na Kumone

V ranom detstve - nemôžete toľko robiť doma? Štvrtý ročník základných škôl - Kumon nezvládam Prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu Po nástupe na nižšiu strednú školu - nemôžem si dovoliť robiť Kumon.

1. Rané detstvo - Nemôžem to robiť doma?

Táto otázka vyplýva z charakteristiky spoločnosti Kumon: "Materiály Kumon sa používajú na opakované precvičovanie, pričom sa začína od najľahších častí".

V Kumone sa učenie začína od miesta, kde máte pocit, že to "ešte zvládnete". Je to preto, že úroveň "ešte to zvládnem" je v Kumone podstatne vyššia ako štandard. Takže nielenže je začiatok ľahký, ale aj po šiestich mesiacoch alebo roku dieťa stále donekonečna robí materiál, ktorý sa z pohľadu rodiča zdá byť ľahký.

Okrem toho, prinútiť dieťa robiť výtlačky je dosť náročné. Ak je dieťa batoľa, rodič je poverený robiť materiál s dieťaťom a Kumon má každodenné domáce úlohy. Keď si prejdete náročnou prácou, začnete uvažovať, či má zmysel podstupovať všetky tieto problémy, aby ste ich prinútili robiť také jednoduché veci.

Napríklad v japončine môžete spolu s dieťaťom čítať názvy zvierat a vozidiel napísané na výtlačkoch. Pri matematike skúste spoločne spočítať zvieratá a vozidlá. Ak ide o rané detstvo, existujú materiály na písanie rukou, takže nakreslite čiaru zhora nadol. Aj keď dieťa vo svojom veku nerobí nič zvláštne, je pochopiteľné, že rodič sa môže cítiť unavený a čudovať sa, prečo to robí.

V dôsledku toho s Kumonom skončia. Toto je pomerne častý model.

2. Štvrtá trieda - Kumon nezvláda prijímacie skúšky na strednú školu.

Ide o problém, ktorý vyplýva z charakteristík Kumonu, ako napríklad "Kumon sa nezaoberá číslami a vetami" a "Kumon sa zameriava na čítanie s porozumením a málo sa venuje kandži, anglickej slovnej zásobe a anglickej gramatike".

Celkovo sa zdá, že Kumon je navrhnutý s ohľadom na prijímacie skúšky na univerzitu alebo štúdium po ukončení univerzity. V matematike a aritmetike sa vynecháva časť učiva zo základnej a nižšej strednej školy, ale pokrýva sa celé stredoškolské učivo a v japončine a angličtine sa v konečnom dôsledku vyžaduje schopnosť čítať dokumenty. Takže hoci vám môžu poskytnúť základné zručnosti požadované na univerzite, nebudú schopné zvládnuť prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu.

Preto, aby ste mohli absolvovať prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu, je potrebné navštevovať kramársku školu pre prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu oddelene od Kumonu. Množstvo samoštúdia a pokrok v Kumone však priamo súvisia a množstvo domácich úloh v kramárskej škole pre prijímacie skúšky na gymnáziá pravdepodobne nebude stačiť ani na jednu ruku. V dôsledku toho s Kumonom skončili a sústredili sa na prijímacie skúšky na gymnázium. Myslím si, že toto je jeden zo vzorov.

Okrem toho rodiny, ktoré tento trend chápu od začiatku, tiež končia s "materiálmi F (ekvivalent 6. ročníka) do 3. ročníka" a od 4. ročníka prechádzajú na kramárske školy pre prijímacie skúšky na gymnáziá. Predbežné učenie je ďalšou charakteristikou Kumonu a je výhodou mať v čase nástupu do kramárskej školy pre prijímacie skúšky na gymnázium vysoké základné zručnosti v oblasti počítania a čítania s porozumením. Je to jeden z inteligentných spôsobov myslenia.

3. Po nástupe na nižšiu strednú školu - nie je priestor pre Kumon

Potom je tu po nástupe na nižšiu strednú školu. Som zaneprázdnený aktivitami na strednej škole a nemôžem si dovoliť robiť Kumon. Aj to je dôvod, prečo som s Kumonom skončil.

Na nižšej strednej škole sa začínajú vážne klubové aktivity. Testy sa tiež nazývajú "pravidelné testy" a "záverečné testy" a mnohí ľudia sa na testy pripravujú dôkladnejšie ako na základnej škole. Vzťahy sa tiež komplikujú a je ťažké si predstaviť, že by nižšia stredná škola bola jednoduchšia, keby ste nerobili prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu.

Nie sú dosť starí na to, aby počúvali svojich rodičov, a stávajú sa citovo labilnejšími. V tomto prípade sa od žiaka bude vyžadovať veľká motivácia, aby pokračoval v štúdiu Kumon.

Objemovou zónou študentov Kumon sú však základné školy. Môže to závisieť od triedy, ale je len málo príležitostí vidieť študentov vo veku nižších ročníkov stredných škôl a vyššie. Keď sa k tomu pridá pocit hanby, je ešte ťažšie udržať si motiváciu.

Prvé dva prípady ukončenia vyučovania sú založené na rozhodnutí rodiča, ale toto je skôr založené na rozhodnutí samotného žiaka.

Aké podmienky uľahčujú pokračovanie v Kumone?

Aký postoj by ste mali na základe týchto údajov "kedy skončiť s Kumonom" zaujať ako rodič?

Prvým krokom by malo byť pochopenie charakteristík Kumonu. Najmä v ranom detstve. Tým, že sa oboznámite s koncepciou Kumon a dôkladne pochopíte základy, môžete zmierniť pocit nepohodlia, ktorý budete pravdepodobne pociťovať v prvých rokoch. Mám dojem, že deti, ktoré začali s Kumonom v ranom detstve a pokračovali až do základných škôl, robia rýchle pokroky. Rozdiel medzi úspechom a neúspechom spočíva v tom, či si myslíte, že to stojí za námahu, alebo nie.

Okrem toho je dôležitou otázkou aj postoj k prijímacím skúškam na strednú školu. Nie je skutočne ľahké počuť, že dieťa ukončilo záverečné materiály Kumon v 3. alebo 4. ročníku. Takisto by bolo ťažké pozastaviť Kumon počas prijímacích skúšok na nižšiu strednú školu a pokračovať v ňom na nižšej strednej škole z vyššie uvedených dôvodov. Úloha, ktorú môže Kumon zohrávať, sa výrazne mení v závislosti od toho, či žiaci robia prijímacie skúšky na nižšiu strednú školu alebo nie. Je dôležité podeliť sa o tieto poznatky so svojím partnerom a deťmi.

Pokračovanie v Kumone na nižšej strednej škole bude náročnejšie. Aj keď v Kumone možno pokračovať v prvom ročníku nižšej strednej školy, deti budú musieť robiť prijímacie skúšky na strednú školu, keď budú postupovať do vyšších ročníkov, a stanú sa aj základnými členmi klubových aktivít. Ak majú byť schopné pokračovať, budú musieť mať silnú motiváciu pokračovať v Kumone.

A to, čo deti motivuje, sú výsledky, ktoré dosahujú. V extrémnych prípadoch, ak má dieťa pred nástupom do školy dokončiť už len jednu abecedu, bude pravdepodobne motivované urobiť všetko pre to, aby ju dokončilo. Na to, aby takto uvažovali, je potrebné, aby v Kumone robili pokroky. Myslím, že kľúčom k pokračovaniu je tu to, že na Kumone usilovne pracujete.

Akú stratégiu by ste mali zaviesť?

V našej rodine sa plánujeme vyhnúť prijímacím skúškam na strednú školu. Preto môžeme Kumon vnímať ako hlavnú líniu učenia, nie ako doplnok.

A stredná škola, ktorú bude pravdepodobne navštevovať, sa pravdepodobne zameria na jeho štúdium. Ak bude mať v škole veľa domácich úloh, bude postupne čoraz ťažšie pokračovať v Kumone, aj keď aktivity v klube nebudú seriózne.

Práve preto je pokrok taký dôležitý. Tak ako šport a hry sú zaujímavejšie, ak vyhrávate, aj Kumon sa stane zaujímavejším, ak sa vám podarí dosiahnuť veľký pokrok.

Cieľom by malo byť "dokončenie záverečnej látky na základnej škole". To je jeden z cieľov.

Je to cieľ založený na úsilí. V skutočnosti nemusíte postúpiť k záverečnej látke, ale v ideálnom prípade by ste mali postúpiť do bodu, v ktorom môžete vidieť záverečnú látku v tomto bode. Aj keď koniec nie je v dohľade, ak dieťa cíti, že Kumon prináša pozitívne zmeny, je pravdepodobnejšie, že bude chcieť pokračovať po nástupe na strednú školu.

A aby sa s Kumonom posunulo ďalej, je výhodné začať sa učiť skoro a mať Kumon vo svojom živote už v ranom veku. Ak to pochopíte, bude ľahšie nájsť zmysel učenia Kumon v ranom veku.

Prečo chcete, aby s Kumonom pokračovali v takej miere?

Je to kvôli výhodám, ktoré som od Kumonu získal.

Japončinu a matematiku som sa učil od piatej triedy a angličtinu od prvej triedy. Myslím si, že to je neskorý vek na začatie Kumonu a nie je to dlhé obdobie.

Prínosy, ktoré som počas tohto obdobia získal, sú však nezmerné. Pôvodne som bol typ človeka, ktorý "bol vo výpočtoch pomerne rýchly, ale robil aj veľa neopatrných chýb", ale s Kumonom som sa stal "pomerne rýchlym a nerobil som takmer žiadne chyby". V japončine som mal rád romány, ale keď som si v materiáloch Kumonu prečítal "Štruktúru Amae", zaujal ma kritický spis a mohol som si rozšíriť svoj čitateľský svet. Predovšetkým návyk na sebavzdelávanie a uvedomenie si výhod, ktoré možno získať tréningom základov, mali na mňa veľký vplyv v mojom ďalšom živote.

Tieto schopnosti sú také, ktoré sa ťažko trénujú cielene, ale dajú sa získať prostredníctvom Kumonu. Snažím sa vymyslieť spôsoby, ako pokračovať v Kumone, aby aj moje deti mohli odo mňa získať tieto veľké prednosti, ktoré, ako verím, obohatia ich život.

Záver.

V tomto článku som písal o našom postoji ku Kumonu v domácnosti. Po tom, ako som si urobil dobrý prehľad o Kumone a jeho funkciách, som uviedol náklady na Kumon a dôvody, prečo by som musel skončiť, a potom cieľ, ktorý som považoval za pokračovanie Kumonu, bolo "dokončenie záverečnej látky na základných školách". Je to skôr cieľ, o ktorý sa treba usilovať, než cieľ, ktorý treba dosiahnuť, a je to len plán na dosiahnutie tohto cieľa, ale myslím si, že ako smer, ku ktorému sa treba zamerať, nie je zlý.

Dúfam, že sa im Kumon bude páčiť, keď budeme odteraz spolupracovať.

QooQ