Aký druh materiálu je Kumon Japončina 4A Ťažkosti pri písaní od 4A a nápady na ich prekonanie.

2023-05-18

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Často sa stáva, že vypracovanie domácich úloh trvá dlhšie približne od 4. A triedy v japončine Kumon, pretože do 5. A triedy sa učivo iba číta, ale od 4. A triedy začínajú deti písať písmená. Existuje mnoho prípadov, keď dieťa až do tohto momentu robilo s výtlačkami dobré pokroky, ale zrazu stratí záujem o ich vypracovanie.

V tomto článku vysvetlíme bariéru 4A v japončine Kumon.

Aké učebné materiály sú v Kumon japončine 4A?

Najprv si overme, aké sú učebné materiály Kumon Japončina 4A.

Pozrite si obrázok učebných materiálov Kumon Japončina 4A

Na rozdiel od predchádzajúcich učebných materiálov je hlavným znakom učebných materiálov Kumon Japanese 4A to, že sa v nich objavuje "písmo". V prvej polovici budete písať jeden znak podľa písacieho poriadku a v druhej polovici budete písať súvislú vetu.

Kým v predchádzajúcom materiáli 5A sa vety čítali nahlas, v materiáli 4A ide o písanie.

Skontrolujte vysvetlenie vzorca Kumon

Ďalej skontrolujte vysvetlenia v zozname materiálov Kumon pre japonský jazyk.

Naučte sa základy písania hiragany (napr. tvar a poradie ťahov) a rozvíjajte schopnosť písať s dostatočným tlakom. V rámci rozširovania slovnej zásoby sa venujte podstatným menám podľa žánrov a osvojte si slovnú zásobu. Žiaci čítajú vety a prehlbujú si porozumenie obsahu tým, že sa učia čítať to, čo sa vo vetách objavuje, ďalej zdokonaľujú svoje zručnosti čítania hiragany, ktoré si osvojili v materiáloch 8A až 5A, takže dokážu ľahko čítať vety s približne 50 znakmi a zároveň sledovať obsah.

Úroveň náročnosti pri čítaní je skôr nadviazaním na to, čo sa naučili do 5A, ako robením niečoho nového. 4A možno považovať za nové učivo v písaní.

V akom veku sa materiály študujú?

Cieľový vek pre 4A sú 3 roky. Pokrok v učení v ranom detstve je výrazne ovplyvnený rýchlosťou vývoja, preto sa touto oblasťou netreba príliš zaoberať, ale možno ju použiť ako vodítko.

Kumon Japončina do 5A je čítanie, ale písanie sa začína od 4A.

V čase, keď vstúpia do 4A, sa materiály Kumon, ktoré boli predtým určené na spoločné hlasné čítanie tlačených slov, zmenia na materiály na písanie hiragany.

Materiály Kumon sa z času na čas prehodnocujú, takže v závislosti od času môže byť 5A alebo 3A, keď začnú písať písmená. Každopádne práve v tomto čase začínajú trénovať písanie hiragany.

Existuje niekoľko dôvodov, prečo vaše dieťa môže v tejto fáze naraziť na stenu.

Čítanie nahlas môže postupovať pasívne, ale písanie písmen si vyžaduje iniciatívu dieťaťa.

Pri hlasnom čítaní môže písanie pokračovať, aj keď je dieťa trochu menej sústredené. Pri hlasnom čítaní preberá iniciatívu rodič, takže dieťa môže byť do určitej miery pasívne - ak je tlačených približne 10 výtlačkov, často sa dokončia približne za 10 minút.

Písanie však nie je ukončené, pokiaľ dieťa samo nepohne rukami. Na správne písanie je potrebná aj koncentrácia. Malé deti, ktoré majú ešte výkyvy v koncentrácii, sú zmätené každodennými požiadavkami na vyššiu úroveň sústredenia.

Mnohé deti majú problémy s písaním v tom istom japonskom jazyku Kumon.

Čítanie aj písanie sú rovnaké Kumon japončina, ale pre malé deti vyžadujú niečo úplne iné.

To, čo sa vyžaduje pri čítaní, sa viac podobá štúdiu, napríklad poznať názvy vecí a naučiť sa čítať hiraganu. Pre zvedavé dieťa to môže byť skutočne príjemná časť učenia.

Na druhej strane, pri písaní je pre deti náročnejšia fyzická časť. Správne držanie ceruzky a kreslenie čiar tak, aby nevybočovali z rámca, je pre malé deti skôr otázkou schopnosti dobre pohybovať telom. Najmä u detí vo veku okolo troch rokov ešte nie sú kosti v kĺboch rúk spojené. Keďže kosti nie sú pripevnené, čiary sa krútia bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažia.

A pretože hiraganu videli v predchádzajúcich učebných materiáloch, neobsahujú žiadne nové informácie, ktoré by uspokojili ich zvedavosť. Čím viac dieťa usilovne pracovalo so zvedavosťou ako hnacou silou, tým je pravdepodobnejšie, že sa zabrzdí.

Dieťa ešte nie je zvyknuté držať ceruzku

Niektoré nemusí byť zvyknuté držať ceruzku.

V detstve má málo príležitostí držať ceruzku. Ak niečo, tak pri kreslení oveľa skôr držia pastelku. Mnohé pastelky sú však hrubé a ľahko sa držia a pri kreslení nenastávajú situácie, keď je potrebné presne nakresliť rovnú čiaru.

Ak chcete písať hiraganu, musíte presne kresliť rovné a zakrivené čiary a musíte tiež vyvážiť celý obrázok. Pre deti môže byť ťažké urobiť to s neznámou ceruzkou.

Kumon ponúka aj Zundun, cvičenie na kreslenie čiar ceruzkou. Pozrite si vysvetlenie výhod Zun-Zunu nižšie, a ak máte pocit, že je prospešné, môžete sa o ňom porozprávať s učiteľom.

Je úžasné, ako malé deti dokážu zostať v laviciach desiatky minút.

Z týchto dôvodov deťom trvá dlhšie, kým si urobia domáce úlohy, akonáhle sú v trepotajúcich sa materiáloch.

Pre deti však môže byť ťažké zostať sústredené dlhší čas. Dokonca aj po nástupe do základnej školy sa máloktoré dieťa dokáže poriadne sústrediť 15 minút; pre deti, ktoré sú dostatočne staré na to, aby robili materiály 3A, je 10 minút dostatočný čas. Ako už bolo spomenuté vyššie, na písanie hiragany je potrebná mimoriadna koncentrácia. Niet pochýb o tom, že postupne je čoraz ťažšie dokončiť domáce úlohy.

Bez ohľadu na to, ako nemotivované sa zdá byť vaše dieťa, ak je za stolom dlho, mali by ste uznať, že je to skvelá vec.

Príliš dlhý čas je znakom toho, že dieťa je demotivované.

Ak však trvá dlhšie ako 30 minút, je to záťaž pre dieťa aj pre rodiča.

Rodičia ľahko zistia, že ich dieťa stráca motiváciu, bez toho, aby museli merať čas. Pre rodičov musí byť nepríjemné vidieť, ako ich deti pracujú na Kumone v stave nedostatku motivácie.

Je však tiež ľahké si predstaviť, že takmer žiadne dieťa by nebolo schopné vydržať niečo, čo sa mu nepáči, a pracovať tvrdo a usilovne. Rodičia sú tiež pod tlakom, aby ich deti robili domáce úlohy. Ak sa deti nesnažia, nezriedka sa to končí hádkami v rodinách a v najhoršom prípade aj rozhodnutím odísť z Kumonu.

Úlohou rodiča je postaviť sa medzi Kumon a dieťa.

Sústredenie netrvá dlho. Riešenie výtlačkov si vyžaduje čas. Deti sa od seba líšia, takže nevyhnutne nastanú chvíle, keď je pre ne ťažké dokončiť domáce úlohy. A samozrejmosťou je, že deti nemôžu vyjednávať s učiteľmi o znížení množstva domácich úloh, ktoré musia urobiť.

Takisto nemožno očakávať, že podrobná následná kontrola zo strany učiteľa bude až taká dobrá. V Kumone sa jeden učiteľ stará o veľký počet žiakov a systém Kumon neumožňuje učiteľovi zohrávať takú veľkú úlohu.

Keď je v súčasnosti domáca úloha pre dieťa veľkou záťažou, koordinovať ju s učiteľom môžu len rodičia.

Samozrejme, nie je veľa učiteľov, ktorí na žiadosť o zníženie množstva domácich úloh povedia áno. Je to preto, že Kumon chce, aby jeho žiaci každý deň tvrdo pracovali a snažili sa, aj keď je to trochu náročné.

Rodičia však tiež chcú, aby ich deti tvrdo pracovali. Ak sa tempo domácich úloh ich detí spomalilo, podniknú kroky, aby sa im podarilo dokončiť domáce úlohy. Nie je žiaduce tlačiť dieťa do krajnosti, keď ešte stále existujú neprekonateľné prekážky. Úlohou rodiča bude komunikovať s učiteľom a nájsť vhodné miesto na odovzdanie úloh.

Nechajte ich prekonať bariéru 4A a získať výhody japončiny Kumon.

Najväčšou zásluhou Kumon japončiny je, že prostredníctvom úloh na čítanie s porozumením sa žiaci stretávajú s kvalitnými problémami a získavajú zručnosti a vzdelanie v oblasti čítania s porozumením, ktoré tvoria základ života. Bola by škoda skončiť s Kumonom práve tu.

Aby rodičia prekonali múr 4A, musia si najprv uvedomiť, že tu existuje veľký múr. Potom by nemali byť netrpezliví, keď ich deti narazia na múr, ale mali by vedieť, že deti sa samy najviac snažia prekonať tento bod, a ak je to potrebné, mali by sa porozprávať s učiteľmi a vyjednávať.

V mnohých prípadoch budú deti, ktoré robia 4A, v predškolskom veku. Skorý začiatok Kumonu a rozvíjanie základných čitateľských zručností im poskytne základy pre rozvoj nielen japončiny, ale všetkých predmetov. Môže to byť veľa práce, ale urobte všetko pre to, aby ste túto prekážku prekonali.

QooQ