Aký druh materiálu je Kumon Japanese 5A Bude to prvá prekážka pre deti, ktoré začali s Kumonom okolo tretieho roku života.

2023-05-18

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Aký druh materiálu je Kumon Japanese 5A?

Pokúsme sa pochopiť, čo sa naučíte v Kumon japončine 5A.

Pozrite si obrázok učebných materiálov Kumon Japončina 5A

Učebné materiály Kumon Japanese 5A sú nasledovné.

V prvej polovici uvidíte trojslovné vety a v druhej polovici uvidíte vety podobné obrázkovým knihám. Konečným cieľom je dosiahnuť, aby ste dokázali prečítať niekoľko súvislých príbehov.

Pozrite si vysvetlenia vzorca Kumon

Ďalej si skontrolujte vysvetlenia v zozname materiálov Kumon pre japonský jazyk.

Budete schopní plynule čítať nahlas hiraganové vety v rozsahu približne troch až šiestich viet. Budujte si slovnú zásobu, keď vás bude baviť čítať vety, súvetia alebo sériu spojených príbehov. 10 kusov môžete čítať nahlas samostatne. Ako krok k samostatnému štúdiu sú deti vyzvané, aby si prečítané samy skontrolovali.

Kľúčovým bodom je časť "prečítajte si sami nahlas 10 strán": ak je vaše dieťa dostatočne staré na to, aby postúpilo do 5A, možno počulo niektoré ťažšie vety, keď ste mu čítali. Keď však ide o to, aby bolo schopné čítať nahlas samostatne, vyžaduje si to iný súbor zručností.

Pozrite si umiestnenie 5A v celkovej japončine Kumon.

Dôležité je tiež skontrolovať umiestnenie 5A.

Nachádza sa presne uprostred materiálov Kumon pre rané detstvo a pre tie rodiny, ktoré začali s Kumonom približne od troch rokov, je pravdepodobne najvyšší čas, aby si začali zvykať na Kumon.

V akom veku sú študijné materiály?

Deti, ktoré začali s Kumonom vo veku troch alebo štyroch rokov, často plynule postupujú až do tohto veku. Dôvod spočíva v spôsobe, akým Kumon rozdeľuje ročníky.

Kumon v zásade neuvádza vekové smernice podľa ročníkov. Každý stupeň od 1. po 3. triedu však zodpovedá deviatim písmenám abecedy, od A po I. Ak budeme postupovať rovnako a pôjdeme dozadu, pričom 2A bude mať 5 rokov a 3A bude mať 4 roky, potom práve toto 5A predstavuje úroveň obtiažnosti 2-ročného vekového usmernenia.

Deti mladšie ako 2 roky sa namiesto bežného systému Kumon zapoja do "baby kumonu". Vo väčšine prípadov je teda minimálny vek na začatie Kumonu 3 roky a často ide o razantný postup až po 5A.

Naopak, 3-ročné deti sa tu prvýkrát učia látku zodpovedajúcu veku. Práve vo veku 5A sa materiál postupne začína javiť ako ťažší.

Aké sú kľúčové body útoku?

Rodiny, ktoré začínajú s Kumonom v ranom veku, pravdepodobne vynaložili určité úsilie na čítanie svojim deťom, a keďže 5A sa nakoniec zaoberá malými naratívnymi textami, znalosť obrázkových kníh je veľkým rozdielom.

Okrem toho sa od hlasného čítania líši aj tým, že dieťa musí čítať nahlas samo.

Najmä trojslovné vety sú prekvapivo veľkou prekážkou. Je to preto, že v každodennej konverzácii je málo príležitostí povedať trojslovné vety. Môžete napríklad povedať "omizu kudasai" (prosím, daj mi trochu vody), ale je ťažké povedať "tsumetai omizu kudasai" (prosím, daj mi trochu vody) v rozhovore s dieťaťom. Je tiež pravdepodobnejšie, že sa budú zavádzať pojmy prídavných mien a častíc, takže niektoré deti to môžu mať v tejto oblasti trochu ťažšie.

Z pohľadu rodiča sa môže zdať, že po bezproblémovom postupe v 7A a 6A je ťažké pokročiť s látkou v 5A. Ak je látka ťažká, deti majú tendenciu byť menej motivované. Toto je pravdepodobne prvá oblasť, v ktorej niektorí ľudia odchádzajú z Kumonu v dôsledku frustrácie a podráždenia, ktoré sa prenášajú na dieťa.

V prvom rade je dôležité uvedomiť si, že 5A je oblasť, v ktorej sa deťom môže zdať, že je to trochu ťažšie. Je to obdobie, keď je pokrok pomalý a motivácia detí môže ľahko ochabnúť, ale to je prekážka, s ktorou sa v Kumone skôr či neskôr stretnú všetky deti.

Dôležité je tiež zámerne zvyšovať počet troj- a štvorslovných viet v každodennej konverzácii. Keď budú deti schopné porozumieť tejto oblasti, ich slovná zásoba, ak nie slovná zásoba, bude oveľa bližšie k počtu slov v jednej vete vyslovenej v každodennej konverzácii medzi dospelými. To im umožní prirodzene sa oboznámiť s dlhšími vetami v každodennom živote.

Troj- a štvorslovné vety sú dĺžkou viet v údolí, ktoré sa nepoužívajú veľmi často. Pomôcť im naučiť sa ich v každodennej konverzácii im pomôže pri preberaní materiálu 5A.

QooQ