Aký druh materiálu je Kumon Japanese D Je to stupeň vo vývoji od interpretácie viet k čítaniu s porozumením.

2023-05-20

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Pre akú triedu je určená učebnica Kumon Japanese D?

Materiály Kumon D zodpovedajú 4. ročníku základných škôl.

Ak ste začali Kumon v 2. alebo 3. ročníku, je štandardné dokončiť materiály D v 4. ročníku. Ak rodina vynakladá na Kumon veľké úsilie, môže tento bod dosiahnuť v 1. ročníku. Ak tento bod dosiahli vo vyšších ročníkoch, je to vynikajúce z hľadiska odhodlania rodiny aj schopností dieťaťa.

Aké materiály obsahuje Kumon Japanese D I?

Kumon uvádza príklady svojich učebných materiálov na svojej oficiálnej webovej stránke. Najskôr si pozrime opis učebných materiálov D I.

Cieľom kurzu Kumon Japončina DⅠ je rozvíjať schopnosť rýchlo pochopiť tému a dejové časti zloženej vety, ako aj presne čítať rôzne informácie obsiahnuté vo vete. Naučiť sa usporiadať obsah vety podľa témy a zaviesť postoj k čítaniu "súvislé uchopenie", ktorý je hlavnou učebnou úlohou D II. Z 200 znakov kandži vo 4. ročníku sa študuje 104 nových znakov kandži na rozšírenie slovnej zásoby. Okrem toho sa pomocou radikálov ako východiskového bodu vykonáva komplexný prehľad kandži preberaných v D I.

V materiáli C boli otázky na vyťaženie dôležitých informácií z jednej skupiny viet, napríklad "5W1H" a "otázka a odpoveď"; v materiáli DII sa tieto skupiny zmenia z jednej na niekoľko a DⅠ je na to prípravou. Zvýšil sa aj počet znakov kandži, ktorými sa materiály zaoberajú.

O aké materiály Kumon Japončina DII ide?

Pokračujme v kontrole vysvetlenia učebných materiálov DII.

Učebné materiály Kumon Japanese DII rozvíjajú schopnosť pochopiť obsah viet v jednotkách "zoskupení" pre každú tému a čítať vety v zoskupeniach s vedomím témy. Z 200 znakov kandži vo štvrtom ročníku sa študuje 96 nových znakov kandži na rozšírenie slovnej zásoby. Okrem toho si študenti zopakujú všetky kandži, ktoré sa naučili v DII, pričom ako východisko použijú radikály.

Priebežne sa budú objavovať otázky na "súvislé" zachytenie viet.

V Kumon japončine D sa vyžaduje zlepšenie samotného čítania s porozumením.

Schopnosť zachytiť vety súvislým spôsobom je, keď sa na to pozrieme, zlepšením samotného čítania s porozumením.

Napríklad na skúške z japončiny môžete odpovedať na základné otázky, ak dokážete pochopiť podstatu úryvku pred a za otázkou. Ak je otázka zložitejšia, budete musieť pochopiť podstatu celej vety a odpovedať na ňu. Ak ste sčítaný človek, môžete si pozrieť obsah, aby ste pochopili podstatu knihy ako celku, a potom si pozorne prečítať potrebné časti. Okrem toho, ak ste odborníkom v určitej oblasti, môžete si prečítať nielen knihu alebo článok samostatne, ale aj pochopiť postavenie článku v rôznych štúdiách týkajúcich sa danej oblasti.

Zvýšenie koherencie vedie k zlepšeniu samotného porozumenia čítaného textu. Preto možno povedať, že "schopnosť čítať vety v celkoch", s ktorou sa pracuje v DII, je úplne prvým krokom k zlepšeniu čítania s porozumením.

V Kumon Japanese D je ľahké mať pocit, že "nerozumiem problému?". Je ľahké pocítiť: "Nerozumiem problému?

Jedným z problémov, ktoré často počuť v okolí materiálov D, je, že deti "nerozumejú obsahu a len kopírujú problémové vety".

Z pohľadu dospelého môže byť samozrejmosťou pochopiť obsah vety tým, že ju uchopí ako súvislý celok. Preto keď vidia dieťa pracovať na materiáloch D, ktoré si vyžadujú porozumenie obsahu, sú šokovaní, keď si po prvýkrát uvedomia, že dieťa nerozumie textu tak dobre, ako očakávajú. Okrem toho materiály Kumon sú o opakovaní základov. Keď sa začne skúšať ich schopnosť porozumieť obsahu, ktorý nie je vedomosťami, často pochybujú, či doteraz používaný prístup Kumon bude účinný.

Pochopenie obsahu však nie je zručnosť, ktorá sa získava na začiatku D-učebných materiálov, je to zručnosť, ktorá sa získava v D-učebných materiáloch.

Mnohé deti môžu byť zmätené, pretože sa od nich vyžaduje, aby používali svoju myseľ kvalitatívne iným spôsobom ako doteraz. Spoločnosť Kumon však verí, že nielen samotné zapamätanie si vedomostí, ale aj používanie mysle, napríklad pochopenie obsahu, sa dá získať postupným prístupom a opakovaním. Namiesto toho, aby boli šokovaní, že obsahu neporozumeli, je vhodnejšie myslieť na to, že vďaka tomuto materiálu budú schopní obsah pochopiť.

Skúsenosti so spracovaním veľkého množstva informácií vedú k stratégii Kumon Japanese D.

Na to, aby získali schopnosť chápať vety ako súvislý celok, je efektívne dať im príležitosť spracovať veľké množstvo informácií.

Ak nie ste pod žiadnym tlakom, neuvedomíte si potrebu spracovať vety ako súvislý celok. Ak si totiž každú vetu prečítate od začiatku, pochopíte aspoň to, čo je v tej jednej vete napísané. Ľudia, ktorí dokážu čítať súvisle, si môžu myslieť, že čítanie týmto spôsobom zaberá príliš veľa času a neumožňuje im správne pochopiť význam vety. Ale pre niekoho, kto nevie čítať súvisle, čo je zlé na tom, že dokáže vetu pochopiť?

Jediný spôsob, ako sa vymaniť z tohto zmýšľania, je cítiť potrebu rýchlo a presne spracovať informácie.

Ak máte napríklad radi knihy, nájdete veľa kníh, ktoré môžete čítať. Ak však nedokážete súvisle pochopiť ich obsah, bude vám čítanie knihy trvať dlho a uprostred čítania stratíte prehľad o tom, čo sa v nej píše. Ak ste stále zvedaví, o čom kniha je, vrátite sa ku knihe a pokúsite sa ju prečítať celú. Pritom si uvedomí, že musí čítať iným spôsobom.

Každodenná komunikácia je užitočná aj z hľadiska spracovania informácií. Rozhovory medzi priateľmi sú dôležité, ale užitočná je tu skôr jednosmerná komunikácia. Ak máte spolužiaka, ktorý je mentorom alebo maniakom v nejakej oblasti, máte možnosť naučiť ho informácie, ktoré neviete. Ľudia, ktorí sú v pozícii učiteľa, sú často príliš znalí na to, aby poskytovali veľa zbytočných podrobností. Ak vaše dieťa nájde spôsob, ako s takýmito ľuďmi komunikovať, bude si lepšie vyberať a selektovať informácie.

V materiáloch C sa už spomínalo, že deti sa učia chápať, ktoré informácie sú dôležité, prostredníctvom oboznamovania sa s príbehmi, zatiaľ čo v materiáloch D je dôležité, aby mali možnosť čítať knihy, napríklad ilustrované knihy, ktoré rozprávajú viac a viac o neznámych a rôznych poznatkoch, než príbehy, ktoré prirodzene priťahujú ich záujem. Ako rodič môže byť efektívnejší prístup, keď pomôžete dieťaťu nájsť a rozvíjať niektorú oblasť intelektuálnej zvedavosti.

QooQ