Aký druh materiálu je Kumon Japanese C Znalosť príbehov je kľúčom k úspechu.

2023-05-19

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Kontrola umiestnenia materiálov C v celkovej japončine Kumon

Najskôr pochopíme umiestnenie materiálov C na základe grafu pokroku Kumon.

Materiály C sú na úrovni tretieho ročníka základných škôl.

V materiáloch pre deti na začiatku školskej dochádzky sa číslo pred písmenom A stále zmenšovalo, napríklad "8A→7A→6A". Keď vstúpite do materiálov na úrovni základných škôl, materiály postupujú v poradí "A I → A II → B I → B II". Je to, akoby sa pri posune jedného písmena abecedy posunula o jedno dopredu aj úroveň triedy.

Pre akú úroveň triedy sú určené materiály Kumon Japanese C?

Vo väčšine prípadov ich robia deti v 2. alebo 3. ročníku. Ak začali s Kumonom po nástupe do základnej školy, bude len málo vzorov, v ktorých sú ešte výrazne vpredu oproti svojej skutočnej úrovni. Na druhej strane, ak dieťa začalo s Kumonom v ranom veku, existuje určitý počet detí, ktoré dosiahnu materiály C vo vyššom veku. Je to preto, že definícia "vysokého pokroku" Kumon je vo všeobecnosti tri triedy pred aktuálnym vekom a ročníkom a jednou z línií je dokončiť materiály C pred nástupom do základných škôl.

Aký je obsah japonských učebných materiálov Kumon C?

Aký je teda obsah učebných materiálov Kumon Japanese C? Začnime s učebnými materiálmi C I a pozrite si niekoľko vysvetlení na oficiálnej webovej stránke a niekoľko príkladov učebných materiálov.

Výučbové materiály Kumon Japanese C sa zameriavajú na častice, ktoré spájajú slová a vety, a rozvíjajú tak syntaktické zručnosti. Kurz sa zameriava aj na koncové výrazy vety, zmeny v koncových výrazoch vety sprevádzajúce zmeny pozície a reakcie prísloviek a prídavných mien, aby sa ďalej zlepšila schopnosť študentov presne pochopiť význam viet. Na rozšírenie slovnej zásoby sa študuje 90 znakov kandži z dividend 3. ročníka základných škôl. Okrem toho si študenti zopakujú kandži naučené v C I, pričom ako východisko použijú idiómy.

V B sa študenti naučili gramatiku subjektu, predikátu a modifikátora, ktorá je kľúčová pre stavbu vety; v C sa venujú náročnejšej gramatike, ako sú častice, slovesá citoslovcia a príslovky. Študenti sa tiež učia o časoch, čo rozširuje rozsah vyjadrovania vo vetách.

Mnohí z vás možno považovali častice, gerundiá a príslovky za trochu ťažšie ako v minulosti, pretože gramatické pojmy sa prirodzene objavujú pri výučbe angličtiny. Deti, ktoré sa prvýkrát učia japonskú gramatiku, môžu mať rovnaký pocit.

Ďalej si skontrolujme vysvetlenia a príklady z materiálov CII.

V časti Memo žiaci usporadúvajú obsah viet pomocou formátu memo. V "5W 1H" žiaci presne uchopia rôzne prvky "kedy, kde, kto, čo, prečo a ako". V časti "Otázky a odpovede" si žiaci precvičujú tvorbu vhodných odpovedí na vety v reakcii na otázky, aby si upevnili svoje zručnosti v čítaní viet s porozumením a základné syntaktické zručnosti. Naučia sa čítať a písať 96 základných 3 znakov kandži. Okrem toho sa s využitím idiómov ako východiskového bodu vykoná komplexný prehľad kandži preberaných v CII.

Hlavný dôraz sa presunie z doterajšieho obsahu gramatického učiva na používanie viet za predpokladu čítania a písania základných viet. Časť 5W1H a otázky a odpovede nie sú len gramatické otázky, ale sú prvým krokom k získaniu potrebných informácií z textu a ich prepojeniu s komunikáciou.

Do hry vstupujú aj idiómy. V čase môjho vlastného štúdia som nemal taký silný dojem z kandži od Kumonu, ale minimálne až po materiály C zabezpečili, aby sa kandži naučené v tomto ročníku udržalo v kondícii.

Aké sú kľúčové body útoku pre Kumon japončinu C?

Aby ste zabezpečili, že dokážete zachovať prvky, ktoré sa objavujú v materiáloch C, je pravdepodobne dôležité poznať rozprávacie písmo.

V C I nájdete častice, pôsobivé slovesá a príslovky; v C II nájdete "5W1H" a "otázky a odpovede". Oba tieto pojmy sa v naratívnych textoch vyskytujú častejšie ako v kritických textoch, najmä v rozhovoroch medzi postavami. V konverzačných textoch sa častejšie objavujú emotívne výrazy, ktoré vyjadrujú emócie postáv, a "otázky a odpovede" sa prirodzene vyskytujú v rozhovoroch. V príbehoch sa častejšie používajú príslovkové úpravy, ako napríklad "zámerne" a "viac", a práve v naratívnom písaní, kde sa vyskytuje viacero postáv a scén, je potrebné porozumieť 5W1H.

Odpor rodičov voči rozprávaniu môže deťom prekážať.

Ak sa kladie príliš veľký dôraz na vedomostný aspekt, mnohí ľudia môžu považovať naratívne knihy za trochu vulgárne. Niektoré rodiny môžu svoje deti od rozprávok odrádzať z dôvodu negatívneho vplyvu, ktorý na ne môžu mať, najmä ak ide o príbehy, ktoré by chceli čítať deti na začiatku základnej školy. Mnohí ľudia sa bránia veciam, ako sú Kamen Rider alebo Oshiri Tantei pre chlapcov, alebo čomukoľvek, čo zahŕňa bitky alebo podtóny. Je teda pochopiteľné, že by skôr vyrastali intelektuálne zvedavé, ak by sa im čítala ilustrovaná kniha.

Ak však deti pripravíte o možnosť zaoberať sa príbehmi, pripravíte ich aj o možnosť rozvíjať obsah, ktorý sa učia v učebných materiáloch C v japončine.

Ak je príbeh z populárnej série, je väčšia šanca, že dieťa zaujme. V porovnaní s príbehmi, ktoré sú kompletné v jednej knihe, sa zvyšuje počet postáv a je potrebné porozumieť komunikácii v príbehu na vyššej úrovni a s väčšou mierou presnosti.

Čítanie nemusí byť nevyhnutne jediným spôsobom rozvoja tejto zručnosti, pretože v materiáloch C nie je potrebná interpretácia samotného významu textu, ale schopnosť vyťažiť z neho dôležité informácie. Najlepším spôsobom, ako im pomôcť pochopiť, ktoré informácie sú dôležité, je využiť ich záujem o príbeh.

Môže byť užitočné, aby sa deti a otcovia rozprávali o príbehoch

To znamená, že môže byť ťažké získať ich záujem o detské rozprávky, najmä zo strany matky. Väčšina príbehov pre ženy sú romantické príbehy. Shoujo manga a romantické príbehy sú takmer rovnocenné a romantika je tiež hlavným prúdom v dramatických príbehoch. Existujú aj profesionálne a rodinné príbehy, ale ťažko sa dá povedať, že sú určené deťom. Príbehy pre deti na začiatku základných škôl zriedka obsahujú romantiku a môže byť ťažké ich zaujať z rovnakej perspektívy ako deti.

Tu prichádza na rad otcovská strana príbehu.

Anime a manga pre mužov nemusia nevyhnutne obsahovať romantiku vo svojich príbehoch. Samozrejme, romantika je hlavným žánrom pre mužov, ale je to len jeden z niekoľkých populárnych žánrov. Bitky, šport, roboti a riešenie záhad. Tieto prvky sú prítomné aj v mnohých detských anime, ale existuje veľa dospelých mužov, ktorí tiež uprednostňujú tento žáner. Keď sa začnú pozerať, je možné, že detské anime zaujme aj otcov, čo nie je prekvapujúce.

Môže sa zdať, že ide o chlapčenský príbeh, ale situácia nie je iná ani v prípade anime pre dievčatá. Ak sa pozriete, môžete nájsť množstvo príbehov o otcoch, ktorí sú závislí na Precure.

Ak deti sledujú anime samé, môžu si príbeh užiť, aj keď obsahu príbehu až tak nerozumejú. Len pri sledovaní Kamen Rider fight alebo Pretty Cure transform si deti môžu užiť sledovanie príbehu, aj keď nerozumejú motívom zloduchov alebo pohľadu na svet. Pokiaľ však ide o znalosti japonského jazyka, samozrejme, toto nie je jediný spôsob, ako ich získať.

Ak sa rodičia a deti dokážu rozprávať o obsahu príbehu, môžu podporiť jeho pochopenie. Stačí, ak deťom vysvetlíte malú predohru alebo motív, a príbeh pochopia oveľa hlbšie. A rozprávanie o príbehoch je zábavné len vtedy, ak sa na ne tešia aj iní ľudia, ktorí majú radi príbehy.

Samozrejme, každý má iný vkus. Niekedy sa príbeh páči matkinej strane a niekedy otcovu stranu vôbec nezaujíma. Treba mať na pamäti, že aj keď vás detský príbeh nebaví, váš partner ho môže považovať za prekvapivo zaujímavý.

C. To, čo sa môže zdať neseriózne, môže mať vplyv na bezproblémové pochopenie obsahu materiálu.

QooQ