Kumon Japončina a opakovanie Zručnosti čítania s porozumením sa získavajú aj na základe základov

2023-05-23

Japončina (jazyk)

t f B! P L

Japončina by sa nemala považovať za špeciálny predmet. Japončina je rovnako ako iné predmety predmetom, ktorý sa dá rozvíjať na základe základov. Nie je pochýb o tom, že opakované cvičenia sú dôležité na upevnenie základov. Lenže rozsah základov je pomerne široký, a keďže základy možno získať aj mimo príručiek a štúdia v triede, zvykne sa im venovať osobitná pozornosť.

Opakovanie umožňuje osvojiť si široký rozsah základov, od základov gramatiky až po abstraktné myšlienky, ktoré tvoria základ pre pochopenie zložitých pojmov. V tomto článku bude vysvetlený význam opakovania v japončine Kumon.

V japončine je dôležité mať pod kontrolou základnú gramatiku.

Existuje mnoho aspektov čítania s porozumením, ale niektoré veci je potrebné potlačiť ako prvé. Japonský jazyk má aj slovnú zásobu a gramatiku a bez naučenia sa základných častí nie je možné vetu správne interpretovať.

Pri štúdiu angličtiny vám ako prvé napadne učenie sa slovnej zásoby a gramatiky. Ak ich totiž neviete, nebudete rozumieť tomu, čo sa píše v dlhých vetách. Rovnako tak nemôžete čítať dlhé vety v japončine, ak nerozumiete základným častiam jazyka. Niektorí ľudia si myslia, že keďže je to ich materinský jazyk, osvoja si ho prirodzene, ale to znamená len to, že budú mať prirodzenú možnosť naučiť sa ho, nie že si ho osvoja bez toho, aby sa ho učili.

Spoločnosť Kumon pripravuje učebné materiály krok za krokom, pričom začína hlasným čítaním slov ako "jablko" a "hikouki". Kumon nepredpokladá, že žiaci vedia čítať materiály zodpovedajúce danému ročníku len preto, že sú v japončine, ale umožňuje im získať základné zručnosti v japonskom jazyku.

Niet pochýb o tom, že opakované precvičovanie je účinné pri osvojovaní si týchto základných prvkov.

Čítanie s porozumením sa dá získať aj prostredníctvom nahromadenia základných myšlienok

Pokiaľ však ide o čítanie s porozumením, niektorí ľudia si myslia, že sa získava prostredníctvom niečoho špeciálneho a nie prostredníctvom akumulácie základných zručností. Je ľahké predpokladať, že čítanie s porozumením je založené na nejednoznačných veciach, ako je základ, zmysel alebo schopnosť myslieť.

Čítanie s porozumením je však aj niečo, čo sa dá získať nahromadením základov.

V Descartovom Úvode do metódy sa nachádza slávna veta "Myslím, teda som". Ak chcete získať presný obraz o svete, chcete vychádzať pri svojich úvahách z jedného nespochybniteľného faktu. Potom všetko, čo vidíte, počujete a cítite, môže byť nesprávne. Časté sú nesprávne videné a počuté veci. Keď pochybujete o všetkom, čo cítite, jediné, čím si môžete byť istí, sú vaše myšlienky, ktoré pochybujú o všetkom. Pretože myšlienky existujú, som to, čo som. Táto veta vo všeobecnosti znamená toto.

Vo filozofických diskusiách je to veľmi jasná a priama myšlienka, ale je to abstraktná myšlienka, takže by bolo dosť ťažké ju pochopiť napríklad pre dieťa na základnej škole. Kde je teda rozdiel medzi pochopením tejto myšlienky a nepochopením?

Najprv musíte vedieť, čo znamenajú slová "teda" a "ja". Po druhé, musíte pochopiť myšlienku, že by ste mali vychádzať z určitých faktov. Ak ste študovali trojstupňovú argumentáciu, zažili ste, že ak začnete nesprávnymi faktami, dospejete k hroznému záveru.

Skutočnosť, že to, čo cítite, môže byť nesprávne, možno ľahšie rozumovo pochopíte, ak ste riešili hádanky alebo iluzívne úlohy, ktoré využívajú predpoklady. Ak čítate shounen mangu, pomerne často sa stretávate s ľuďmi, ktorí majú schopnosť klamať zmysly. Alebo ak ste športovali, možno ste zažili, že strela môže, ale nemusí padnúť, hoci hráte s rovnakými zmyslami. Vďaka tomuto uzemneniu sa môžete vysporiadať s protichodnou myšlienkou, že "to, čo vidíte teraz, nemusí byť pravda".

Abstraktné myšlienky sa rodia aj z akumulácie histórie. Aj zdanlivo zložité myšlienky sa rodia z akumulácie jednotlivých teórií.

Pri chápaní textu, ktorý čítate po prvýkrát, či už z knihy, alebo nie, je tiež dôležité, koľko viete o teóriách, z ktorých vychádzajú predpoklady. Kumon vám pomôže získať predpokladané vedomosti prostredníctvom opakovania.

Opakovanie je však ťažké zapamätať si v celom rozsahu.

Doteraz sme hovorili o tom, že mnohé časti znalostí japonského jazyka sa dajú získať aj opakovaním. Niektorí ľudia si však stále môžu myslieť, že zapamätanie si odpovedí na otázku znamená, že text nečítate a že nemá význam.

Je však ťažké zapamätať si odpovede na otázky v japončine Kumon, bez ohľadu na to, koľkokrát si ich zopakujete. Je to preto, že keď opakujete výtlačky Kumon, často opakujete rozsah 30 až 50 strán. Samozrejme, že si myslíte "túto vetu som už čítal", ale aj tak by bolo veľmi ťažké zapamätať si odpovede na 30 predchádzajúcich výtlačkov.

Čítanie je niečo, čo prehlbujete tým, že ho robíte znova a znova.

Aj keď si nezapamätáte celý text, môžete sa zamyslieť, či má zmysel čítať text, ktorý ste už raz čítali, a potom ho čítať znova. Otázkou je, či opätovné čítanie textu, ktorého hlavnú myšlienku poznáte, vám neposkytne zručnosti čítania s porozumením, aby ste mohli čítať a porozumieť textu, ktorý ste nikdy predtým nevideli. Aj toto by som chcel tvrdiť. Text nie je niečo, čo si raz prečítate a tým sa to končí; je to niečo, čo musíte čítať znova a znova, aby ste z neho získali veľký zmysel.

Predovšetkým nikto nedokáže prečítať náročnú knihu alebo článok na jedno posedenie a pochopiť ju celú. Je to preto, že to, čo je napísané v knihe, nie je absolútny fakt, ktorý existuje izolovane, ale je výsledkom nahromadenia rôznych diskusií, ktoré sa uskutočnili v priebehu rokov. Skutočný význam argumentov v knihe nemožno dešifrovať bez toho, aby sme si prečítali nielen knihu samostatne, ale aj odkazy na ňu. Navyše to, čo je v knihe napísané, je "v danom okamihu s najväčšou pravdepodobnosťou správne" a nezriedka sa v budúcnosti nájdu chyby. V prípade článkov je text publikovaný v neistejšom štádiu, preto je potrebné čítať text kriticky a nie len chápať, čo je napísané.

Zjednodušene povedané, niektorí ľudia hovoria, že aj keď čítate tú istú knihu, v závislosti od načasovania máte rôzne pocity. Pekný chlapík v mange shoujo, ktorý sa vám zdal cool, keď ste boli na strednej škole, keď sa naň pozriete ako dospelý, môžete si pomyslieť: "Nie je to zlé, keď sa chlapík zahráva so stredoškoláčkou, hoci je to pracujúci dospelý človek?" Takže váš pohľad sa takto zmení. Časti, ktoré ste pri prvom prečítaní mangy preskočili alebo ste im nerozumeli, sa vám môžu pri opakovanom čítaní vyjasniť. Čas, ktorý je v Kumone k dispozícii na opakovanie, je niekoľko dní až niekoľko týždňov, ale aj tak opätovné čítanie textu po uplynutí určitého času a pochopení osnovy prináša dieťaťu úplne iný zážitok.

Ak sa učia dopredu, môžeme nadviazať na slovnú zásobu.

Vysvetlili sme, že slovná zásoba, gramatika a čítanie s porozumením sa získavajú opakovaním a že opakovanie v japončine Kumon sa oplatí. Mnohí ľudia majú tendenciu považovať japončinu za špeciálny predmet, pretože je náročná na štúdium, ale základy štúdia zostávajú rovnaké. Ak budete stavať na základoch, môžete dosiahnuť veľké výšky.

Treba si uvedomiť jednu vec: čím ďalej ste v štúdiu, tým viac nadväznosti na slovnú zásobu by ste mali zaradiť. Aj v Kumone sa študenti naučia dostatok kandži, ktoré im pomôžu pri čítaní s porozumením, ale je tu aj slovná zásoba, ktorá sa explicitne neučí, napríklad frázy a slang. Ak neviete, čo dané slovo znamená, čítanie s porozumením bude ťažké. Môže to byť súčasť života, ktorú by za normálnych okolností dokázali pochopiť, ale nie je to tak, ak sa učia dopredu. Túto oblasť by mali rodičia aktívne sledovať.

Populárne články

QooQ